سرپرست اداره آموزش سازمان ثبت اسناد در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

ضرورت آموزش مفاهیم «ثبتی» به دانش‌آموزان

تهران (پانا) - سرپرست اداره آموزش و پژوهش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر ضرورت آموزش مفاهیم ثبتی در مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت مباحث ثبت اسناد نیز از آنجا که قانون است، می‌تواند در قالب آشنایی با قانون و با استفاده از نظر کارشناسان و ضرورتی که آنها تشخیص می‌دهند به دانش‌آموزان ارائه شود.

کد مطلب: ۱۲۸۵۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش مفاهیم «ثبتی» به دانش‌آموزان

در سال‌های اخیر با به‌وجود آمدن تغییر و تحولات در مناسبات اجتماعی، اهمیت و تخصص در امور ثبتی افزایش پیدا کرده است و ضرورت آشنایی تخصصی با مسائل ثبتی کاملا آشکار شده است. به همین دلیل نیاز به آموزش برای ارتقای دانش مسائل ثبتی از دوره‌های تحصیلی پایین بیش از پیش احساس می‌شود، نیازی که تاکنون به آن توجهی نشده است. عاصف حمداللهی، سرپرست اداره آموزش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با پانا درباره ضرورت آموزش مفاهیم ثبتی در مقاطع تحصیلی اظهار کرد: «از آنجا که همه مردم با مسائل ثبتی سر و کار دارند، آموزش و پژوهش در سازمان ثبت اسناد و املاک بسیار اهمیت دارد و در سازمان جزو اولویت‌های اصلی قرار دارد.»

سرپرست اداره آموزش و پژوهش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: «جامعه هدف برای آموزش مفاهیم ثبتی، جامعه کارکنان و کارمندان ثبتی است. در واقع در شیوه‌نامه‌ای که برای دانش و پژوهش ثبت، تنظیم و تهیه شده این مساله پیش‌بینی شده است که درس اختیاری (ثبت) برای دانشجویان حقوق در دانشگاه به حالت الزامی تبدیل شود و تعداد واحدهای تحصیلی مربوط به ثبت زیاد شود.»

وی در ادامه تصریح کرد: «اگر قرار باشد مفاهیم ثبتی در مقاطع تحصیلات دانش‌آموزی ارائه شود، به نظر می‌رسد می‌توان کلیت کار را در دروس مربوطه ارائه داد. مباحث ثبت اسناد نیز از آنجا که قانون است، می‌تواند در قالب آشنایی با قانون و با استفاده از نظر کارشناسان و ضرورتی که آنها تشخیص می‌دهند به دانش‌آموزان ارائه شود.»

برای آموزش از ارتباط با دانشگاه‌ها غفلت نمی‌شود

حمداللهی با تاکید بر اینکه برای آموزش از ارتباط با دانشگاه‌ها غفلت نمی‌شود، گفت: «همچنین آموزش کارکنان از اولویت‌های اصلی سازمان است و در سازمان به این موضوع توجه ویژه می‌شود. در این حوزه برنامه‌ها حسب نیاز کارکنان تهیه شده است تا ضعف در سواد و حقوق ثبتی جبران شود. لذا محتوای آموزشی تدوین شده است و دنبال تدوین محتوای آموزشی متناسب با کارکنان هستیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار