رئیس میراث‌فرهنگی کاشان:

صنایع دستی، بستر مناسبی برای اقتصاد پایدار و رونق اشتغال بومی است

اصفهان (پانا) - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از آموزش و یادگیری رشته‌های نساجی سنتی منسوخ یا در معرض فراموشی کاشان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
صنایع دستی، بستر مناسبی برای اقتصاد پایدار و رونق اشتغال بومی است

احمد دانائی‌نیا با حضور در منزل اساتید عباس اعتماد فینی؛ پیشکسوت مرمت و همیار باستان شناسان معتبر ملی و بین المللی، سیدعلی صانعی؛ پیشکسوت طراحی فرش؛ قدرت‌الله صالحی؛ پیشکسوت معمار سنتی و اصغر سهرابی؛ پیشکسوت هنر شعربافی بر لزوم احیا هنرهای سنتی در معرض فراموش تاکید کرد.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان کاشان که در دومین روز از هفته نکوداشت صنایع دستی با حضور در منزل این اساتید سخن می‌گفت، بر انتقال آموزش توسط پیشکسوتان هنرهای سنتی تاکید و تصریح کرد: شعر بافی که روزگاری اقتصاد و معیشت پایدار برای شهر کاشان فراهم می کرده، امروزه دیگر نه تنها رونقی ندارد، بلکه در مرحله منسوخ شدن و فراموشی است و با آموزش و انتقال این حرفه ارزشمند به نسل جوان و احیا کارگاه‌های شعربافی نباید این هنر دیرپا فراموش شود.

وی ادامه داد: تفاهم با دانشگاه ها، آموزش و پرورش، اتاق بازرگانی، و بهره مندی از توان و ظرفیت بخش خصوصی می‌تواند راهگشای حلقه مفقوده آموزش و احیا هنرهای سنتی از یاد رفته باشد.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد 30 کارگاه شعربافی در کاشان فعال است که بیشتر این افراد مسن و سالخورده‌اند و اگر فکری به حال ترویج و آموزش این حرف دیرپا نشود، در آینده نزدبک به کلی منسوخ خواهند شد.

دانش‌آموز خبرنگار: محمد طاها نمکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار