معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور:

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون مدارس سمپادی از 18 خرداد ماه

ارومیه (پانا) - معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور اعلام رکد توزیع کارت ورود به جلسه آزمون مدارس سمپادی از 18 خرداد ماه آغاز می‌شودو 31 هزار نفر در این آزمون پذیرش خواهند شد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
توزیع کارت ورود به جلسه آزمون مدارس سمپادی از 18 خرداد ماه

فرهاد فتح نژاد، در گردهمایی روسا و کارشناسان ادارات استعدادهای درخشان کشور در ارومیه افزود: امسال ۷۱۰ مدرسه پذیرای دانش آموزان سمپادی کشور خواهند بود.

وی ادامه داد: امسال در پایه دهم رشته تجربی چهار هزار و ۷۰۰ نفر، رشته ریاضی چهار هزار و ۸۰۰ نفر و رشته انسانی سه هزار و ۳۰۰ و در رشته های مهارتی نیز ۳۹۳ نفر پذیرش خواهند شد.

وی گفت: رویکرد اصلی در زمینه مدارس سمپادی، تقویت رشته های ریاضی و انسانی است و درصدد هستیم تا تعداد بیشتری از دانش آموزان سمپادی به سمت رشته ریاضی فیزیک و علوم انسانی هدایت شوند.

فتح نژاد افزود: تعداد دانش آموزان مدارس سمپاد در کشور ۵۲ هزار نفر در دوره اول متوسطه و ۷۱ هزار نفر در دوره دوم است.

وی حمایت رهبر معظم انقلاب و وزیر آموزش و پرورش را از مهمترین فرصت‌های این بخش بیان کرد و گفت: تربیت دانش آموزانی بر پایه ساحت‌های 6 گانه سند تحول مهمترین موضوع در حال پیگیری است.

فتح نژاد با بیان اینکه دانش آموزان سمپادی گم شدگان نظام تعلیم و تربیت کشور هستند، ادامه داد: لازم است دانش آموزانی تربیت شوند که برای کشور ارزش آفرین باشند و به ارزش‌های تعریف شده پایبند باشند.

وی افزود: اولیا و مربیان متخصص و آماده پشتیبانی و دانش آموزان برجسته نقاط قوت مدارس سمپادی است و سمپادی ها کارآمد و ارزش آفرین و کارآمد بوده و پیگیر کارها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار