خبر به‌روز رسانی می‌شود/

خروج قطار مسافربری طبس - یزد از ریل؛ 17 نفر جان باخته‌اند

اسامی ۸۶ مصدوم حادثه اعلام شد/ وزیر کشور در محل حادثه حضور یافت/ عملیات انتقال مصدومان پایان یافت

تهران (پانا) - ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از ریل خارج شد و بر اثر این حادثه تاکنون 17 مسافر جان خود را از دست داده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
خروج قطار مسافربری طبس - یزد از ریل؛ 17 نفر جان باخته‌اند

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات درباره این حادثه گفت: صبح امروز قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس مسجد شکر(کیلومتر ۵۰محورطبس _یزد(ایستگاه مزینو)) از خط خارج شد و اکنون تیم هایی از اورژانس کشور و هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دو تیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰محورطبس قرار دارد اعزام شده‌اند. برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است.

ولی‌پور گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا 3 فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

10 نفر تاکنون جان‌باخته‌اند

8:30 - مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد که این حادثه تاکنون ۱۰ کشته و ۱۵ مصدوم داشته است. وی گفت: امدادرسانی در محل همچنان ادامه دارد و برابر گزارش‌های دریافتی تاکنون متاسفانه ۱۰ تن کشته و ۱۵ تن نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت: 3 بالگرد اورژانس به همراه 10 آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

قطار 430 مسافر و خدمه داشته است

9:20 - مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: این قطار مجموعا ۴۳۰ مسافر و خدمه داشته که درپی حادثه رخ داده 6 واگن آسیب دیده که از این تعداد نیز سه واگن واژگون شده است که بیشترین خسارات نیز مربوط به همین سه واگن واژگون شده است.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تاکنون مرگ ۱۰ تن در این حادثه تایید شده است، گفـت: تاکنون این حادثه ۵۰ مصدوم داشته که ۱۶ مصدوم آن بدحال هستند. ۱۰ تیم امدادی، ۱۰ دستگاه آمبولانس، سه خودرو نجات و دو بالگرد نیز در منطقه حضور دارد و امدادرسانی امدادگران در محل وقوع این حادثه همچنان ادامه دارد.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان

۹:۲۵ - در پی خروج قطار مسافربری طبس-یزد و‌کشته و مصدوم‌شدن شماری از هموطنانمان، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با دکتر جعفر میعاد فر، رییس اورژانس کشور، دکتر سید محمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و‌ دکتر عمیدالدین خطیبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستار پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد. بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه انجام گیرد.

در این تماس تلفنی همچنین دکتر موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی شامل سی تی اسکن و سونوگرافی از مصدومان و‌ رسیدگی های درمانی به حادثه دیدگان، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان های معین در بیرجند و فردوس برای اقدامات درمانی خبر داد.

امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ادامه دارد

۹:۴۲ - مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور، سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود :۲۰ دستگاه آمبولانس زمینی و اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس از شهرهای طبس، یزد، گناباد و بیرجند به محل اعزام شدند همچنین رئیس اورژانس بیرجند و یزد نیز به محل حادثه همراه با تیم های عملیاتی اعزام شدند.

خالدی خاطر نشان کرد تاکنون این حادثه ۱۰ فوتی به همراه داشته و ۲۴مصدوم نیز به بیمارستان ها منتقل شدند و تمامی بیمارستان های منطقه درحال آماده باش کامل قرار دارند

به گفته وی، مداوا بر روی سایر مصدومین کماکان ادامه دارد.

افزایش تیم‌های امدادی حاضر در صحنه به ۲۲ تیم

۹:۴۵ - مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات گفت: با توجه به شدت حادثه، ۲۲ تیم (۵۲ امدادگر و نجاتگر) از استان های خراسان جنوبی، رضوی، یزد و اصفهان به همراه ۱۰ خودروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی تاکید کرد: همچنین نیروهای عملیاتی در تلاش برای بازگرداندن واگن‌های واژگون شده به حالت عادی هستند. بنابراین در حال حاضر احتمال افزایش مصدوم وجود ندارد.

دستور خداییان به بازرس استان خراسان جنوبی برای بررسی ابعاد حادثه

۱۰:۲۰ - ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی حادثه خروج قطار مسافربری طبس - یزد و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی، ماموریت داد تمام ابعاد این موضوع بررسی شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی ماموریت داد با حضور در صحنه، ابعاد مختلف حادثه را بررسی و‌ نسبت به معرفی متخلفین احتمالی به مراجع قضایی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

افزایش جان‌باختگان حادثه به ۱۲ نفر

۱۰:۲۵ - محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر آخرین جزییات امدادرسانی به حاثه‌دیدگان قطار از ریل خارج شده در طبس را تشریح کرد و گفت: در این منطقه حضور جرثقیل سنگین برای جابجایی قطار الزامی است که تا این لحظه فعلا اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه سه فروند بالگرد امداد و نجات در محل حضور دارد، گفت: در حال انتقال مصدومان به مراکز درمانی هستیم. متاسفانه ۱۲ نفر هم فوت شدند که امیدواریم با امدادرسانی‌های انجام شده آمار افزایش پیدا نکند.

محمدی تاکید کرد: تا زمان خروج آخرین مصدوم و مجروح امدادگران و بالگردها در محل حادثه حضور خواهند داشت.

اعلام اسامی مصدومان

۱۰:۴۱ - سازمان اورژانس اسامی مصدومان را به شرح زیر اعلام کرد:

دستور رسیدگی به آسیب دیدگان سانحه قطار طبس

11:00 - پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با ابلاغ دستور به رده های مختلف جمعیت هلال احمر بر پوشش امدادی و حمایتی از آسیب دیدگان سانحه قطار در طبس تاکید کرد.

در همین راستا بالگردهای جمعیت هلال احمر، پایگاه های امدادی، تیم های حمایت روانی، تیم های درمان اضطراری و کلیه امدادگران به آماده باش کامل درآمده تا نیروهای مورد نیاز به محل وقوع سانحه اعزام شوند.

همچنین پیرو دستور رئیس جمعیت هلال احمر، دکتر یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر و مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جهت مدیریت امدادرسانی و پوشش حمایتی از آسیب دیدگان سانحه عازم منطقه شدند.

افزایش فوت شدگان به ۱۷ نفر

۱۱:۰۷- مهدی ولی‌پور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان از افزایش شمار جان‌باختگان به ۱۷ تن خبر داد.

وی با بیان اینکه امدادرسانی در این حادثه همچنان ادامه دارد، گفت: گروهی از امدادگران در حال تلاش برای بازگرداندن واگن‌های واژگون شده به حالت عادی هستند.

وزیر کشور راهی طبس شد

۱۱:۲۰ - احمد وحیدی، وزیر کشور در تماس تلفنی با جواد قناعت ضمن گرفتن آخرین گزارش‌ها از حادثه واژگونی قطار مسافری در طبس، از استاندار خواست به سرعت خود را به محل حادثه برساند.

وی همچنین از زمان وقوع این حادثه در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس اورژانس، مدیرعامل راه آهن و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت این حادثه را جویا شد.

بر اساس دستور وزیر کشور، یک بالگرد امداد رسان هم به محل حادثه اعزام شده است تا مصدومان هرچه سریع تر به مراکز درمانی منتقل شوند.

هم اکنون علاوه بر استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی-امنیتی استاندار یزد هم در محل حادثه حضور دارد و دکتر وحیدی نیز برای تسریع در روند رسیدگی به این حادثه، عازم منطقه شده است.

دستور دادستان کشور برای پیگیری حادثه

11:53 - در پی حادثه خروج قطار مسافربری در محور مشهد- یزد و فوت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان، حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در پیامی، دستور پیگیری این حادثه از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی را صادر کرد.

آماده‌باش پزشکی قانونی درپی حادثه قطار مشهد - یزد

13:06 - رضا حاج منوچهری، جانشین رئیس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران اعلام کرد که درپی حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در محور مشهد - یزد تیم‌های بحران ادارات کل پزشکی قانونی استان یزد و خراسان جنوبی به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی گفت: به محض وقوع حادثه و اطلاع به پزشکی قانونی، مدیرکل استان خراسان جنوبی به محل وقوع حادثه در ۵۰ کیلومتری طبس، عزیمت کرده و پزشکی قانونی استان به حالت آماده‌باش درآمد. از آنجا که حادثه در نزدیکی شهرستان طبس اتفاق افتاد، تیم بحران در پزشکی قانونی این شهرستان نیز تشکیل شد و علاوه بر آن تیم بحران بیرجند نیز درحال اعزام به محل وقوع حادثه است.

حاج منوچهری با بیان اینکه مسافران این قطار درحال عزیمت به شهر یزد و احتمالا از هموطنان عزیز یزدی ما بوده‌اند، تصریح کرد: با توجه به این موضوع به پزشکی قانونی استان یزد نیز آماده‌باش داده شد و مدیرکل استان در ستاد بحران استانداری مستقر شده است.

جانشین رئیس سازمان پزشکی قانونی در مدیریت بحران افزود: علاوه بر استان‌های خراسان جنوبی و یزد، به دو استان همجوار هم دستورات لازم برای کمک به این دو استان صادر شده است تا در صورت لزوم برای تعیین هویت سریع‌تر قربانیان وارد عمل شوند. مقرر شده با هماهنگی مرجع قضایی، پیکرهای قربانیان این حادثه به سالن تشریح پزشکی قانونی یزد منتقل شود که به این منظور بخش تشریح و سردخانه یزد آماده سازی شده و پزشکان آن مرکز نیز آماده معاینه و تعیین هویت قربانیان هستند.

حاج منوچهری با تأکید بر اینکه تا این لحظه هنوز هیچ جسدی تحویل پزشکی قانونی نشده است، به خانواده‌های جانباختگان اطمینان داد که پزشکی قانونی به صورت شبانه روزی و با به کارگیری کلیه امکانات نسبت به تعیین هویت پیکرهای ارجاعی اقدام و تلاش می‌کند پیکرهای این عزیزان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خانواده‌ها تحویل دهد.

به گفته وی برای تعیین هویت قربانیان در صورت نیاز و چنانچه از روی علائم ظاهری قابل شناسایی نباشند، آزمایش ژنتیک انجام می‌شود که در این صورت نسبت به فراخوان بستگان نزدیک این عزیزان اقدام خواهد شد. پزشکی قانونی با هماهنگی مرجع قضایی پس از دریافت اجساد این حادثه به سرعت در خصوص تحویل پیکرها اقدام خواهد کرد.

وزیر کشور در محل حادثه قطار مسافری مشهد-یزد حضور یافت

13:20 - احمد وحیدی، وزیر کشور برای رسیدگی به حادثه قطار مسافری مشهد-یزد و تسریع در امداد به مصدومان، در محل حادثه حضور یافت. وی به همراه استاندار یزد ظهر امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد طبس شدند و سپس در محل حادثه حضور یافتند.

علت حادثه همچنان در دست بررسی است و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی هم در این محل حضور یافته است تا با همکاری وزارت کشور و نهادهای مسئول، هرچه سریع تر بازگشایی این محور ریلی دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استانی نیز از صبح چهارشنبه به منظور بررسی حادثه و رسیدگی به مصدومان در شهرستان طبس حاضر شدند.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در محل حادثه گفت: با وجود مسافت ۹۵ کیلومتری محل وقوع حادثه تا مرکز شهرستان، اعضای ستاد بحران استان در همان ساعات اولیه بروز سانحه در محل حضور پیدا کردند و تمامی مصدومان به بیمارستان منتقل شدند. از مجموع ۱۱ واگن این قطار مسافربری هشت واگن از ریل خارج شد که سه سالن واژگون شده و عملیات برای برگرداندن واگن‌ها به حالت اولیه در حال انجام است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا عصر امروز ریل آزاد شود و مسیر برای عبور قطار مشهد - بندرعباس آماده شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسافرانی که در این حادثه آسیب ندیده یا مصدوم سرپایی بوده‌اند با قطار ویژه به طبس انتقال یافتند تا از طبس با اتوبوس‌های پیش‌بینی شده به مقصد خود که یزد است، عازم شوند.

مفقودی یک نفر در واگن‌های واژگونی قطار طبس به یزد

13:55 - مهدی‌ ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اکنون مصدومِ امدادرسانی نشده در محل حادثه واژگونی قطار مسافربری طبس - یزد نیست، گفت: یک نفر همچنان مفقود است و امدادگران در تلاش برای نجات او هستند؛ پس از پیدا شدن تنها مفقودی حادثه پایان عملیات را اعلام خواهیم کرد.

افزایش تعداد مصدومان حادثه

14:30 - مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش تعداد مصدومان این حادثه به 86 نفر خبر داد.

اسامی 86 مصدوم حادثه را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی ابعاد حادثه قطار مشهد- یزد

14:47 - محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت سانحه تلخ خروج قطار مسافربری مسیر مشهد به یزد از ریل، به کمیسیون عمران برای بررسی ابعاد این سانحه ماموریت داد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی سانحه تلخ خروج قطار مسافربری مسیر مشهد به یزد از ریل را تسلیت گفت.

پایان عملیات امدادونجات در حادثه واژگونی قطار طبس به یزد

15:56 - به گفته مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با انتقال همه مصدومان به مراکز درمانی و رهاسازی پیکر جان‌باختگانِ حادثه، ساعتی قبل عملیات امدادرسانی در محل حا‌دثه واژگونی قطار طبس به یزد به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار