معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان:

مهارت آموزی اولویت آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: مهارت آموزی در دوره متوسطه بویژه در سطح هنرستان‌ها اولویت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۸۵۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی اولویت آموزش و پرورش است

«افشین سنایی» امروز در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه و کارشناسان مسوولان دوره اول و دوم متوسطه که در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد؛ اظهارداشت:هر جامعه ای آموزش و پرورش خلاثق و اثر گزار داشته باشد جزء جوامع پیشرفته است و رشد می یلبد .

وی افزود: اگر در جامعه به معلم و مدرسه توجه گردد درحقیقت به همه ابعاد وارکان جامعه توجه شده است و اگر آموزش و پرورش با کیفیتی داشته باشیم شهروند مومن و قانون مداری خواهیم داشت .

سنایی ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و سایر اسناد بالا دستی و با الهام از منویات مقام معظم رهبری وظیفه و رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی دانش آموزان برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه می باشد و دانش آموزان باید در تمامی ساحت های شش گانه تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فن آوری، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیبایی شناختی و هنری آموزش لازم را ببیند و این امر میطلبد که برنامه ریزی لازم را در تمامی ساحت های فوق داشته باشیم.

وی گفت: کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در کنار شکاف آموزشی سه چالش اساسی برای سال تحصیلی آینده است که باید با برنامه ریزی دقیق رفع شوند.

سنایی اضافه کرد: تحقق عدالت آموزشی، راهبری آموزشی با مدیریت مدرسه محوری، توجه به مهارت آموزی واقعی و پژوهش محوری، کیفیت بخشی آموزشی، توسعه متوازن رشته ای و هدایت تحصیلی واقعی، تربیت تمام ساحتی دانش آموزان جهت رسیدن به مراتبی از حیات طیبه برابر اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین اهداف اصلی آموزش دروه متوسطه است.

وی با بیان اینکه امسال 256 هنرستان با 32هزار و 963 هنرجو در سطح استان فعال بود؛ افزود: مهارت آموزی در دوره متوسطه بویژه در سطح هنرستان‌ها اولویت آموزش و پرورش است و در این زمینه تجهیز هنرستان‌های استان با اعتباری بالغ بر ۲۴میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم هدایت تحصیلی به سمت رشته های فنی و ریاضی اذعان کرد: تنها 30 درصد دانش آموزان دوره متوسطه استان در هنرستان تحصیل می کنند در حالی که میانگین کشوری 40درصد است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: تعداد 20 پژوهشسرا در مناطق آموزشی استان فعال است و 6 منطقه فاقد پژوهشسرا هستند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد 127 مدرسه شبانه روزی و نمونه با 21317 دانش آموز، 28 مدرسه سمپاد با 4600 دانش آموز و 51 مدرسه شاهد با 16821 دانش آموز در کنار مدارس دولتی و غیردولتی عادی استان فعالیت می کنند.

گفتنی است در سالتحصیلی جاری 686هزار و 825 دانش آموز در 6012 مدرسه و 27155 کلاس درس استان آذربایجان غربی تحصیل کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار