در دانشکده رفاه؛

نشست بین‌المللی هویت علمی و اجتماعی بانوی مسلمان برگزار شد

تهران (پانا) - نشست علمی بین‌المللی هویت علمی و اجتماعی بانوی مسلمان در دانشکده رفاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست بین‌المللی هویت علمی و اجتماعی بانوی مسلمان برگزار شد

نخستین نشست علمی بین المللی با عنوان هویت علمی و اجتماعی بانوی مسلمان، با حضور اساتید بین المللی از کشورهای تونس و الجزایر و اساتید حوزه و دانشگاه به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر توسط دانشکده رفاه در سالن همایش های بنیاد فرهنگی رفاه برگزار شد.

زهرا طاهری پور، رئیس دانشکده رفاه، احادیث وارده در مقام زن و همچنین آیات قرآنی از جمله داستان حضرت سیلمان و بلقیس در سوره نمل، را مهمترین سند برای نشان دادن ارزش و جایگاه زن نزد خدای متعال خواند و گفت: ارزش واقعی زن را می توان با مراجعه به آیات و روایات بدست اورد.

دکتر نورا فرحات از کشور الجزایر،بعنوان یکی از سخنرانان این نشست، با بیان راه های رشد دختران مسلمان و با اشاره به کتاب انسان کامل شهید مطهری گفت: برای ایجاد کمال باید از روش های ارائه شده توسط دانشمندان سلوک و عرفان و اخلاق بهره برد.

دکتر سنده الکوندی از کشور تونس، سخنران دیگر این نشست گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها از محدثین مهم در طول تاریخ به شمار می‌آیند.

وی همچنین زنان ایرانی را به عنوان موفق ترین زنان مسلمان حال حاضر در جهان نام برد که توانسته اند در عرصه های علمی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار باشند و این رشد را مدیون نگاه ارزشمند و والای امام خمینی(ره) به بانوان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار