رئیس سازمان صمت آذربایجان‌ شرقی:

۸۰۰ واحد صنعتی آذربایجان‌ شرقی در مرحله بهره‌برداری است

تبریز (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی ازمرحله اتمام ۸۰۰ واحد صنعتی در استان و بهره‌برداری از این واحدها برای اشتغالزایی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
۸۰۰ واحد صنعتی آذربایجان‌ شرقی در مرحله بهره‌برداری است

صابر پرنیان با بیان اینکه در خصوص تأمین مالی صنعت آذربایجان‌شرقی بی‌مهری شده است، اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای تأمین مواد اولیه را فراهم کنیم تا واحدهای صنعتی بتوانند بازار خود را حفظ کنند.

وی گفت: آذربایجان شرقی رتبه اول علاقه مندی به سرمایه گذاری صنعتی را دارد که این موضوع ظرفیت خوبی برای استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: ۹۰ درصد مراجعه کنندگان فعالان اقتصادی برای توسعه و سرمایه گذاری است، یعنی این انگیزه و بستر در استان وجود دارد، بنابراین باید این بستر فراهم شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم با رفع موانع تولید فعالیت واحدهای صنعتی را تسهیل کنیم پیش بینی ما این است که رشد اقتصادی ۸ درصدی برای امسال در استان قابل تحقق خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به ظرفیت‌های بی شمار آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف صنعتی اشاره کرد و گفت: در صنعت فولاد ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد به طوری که ۲۴ درصد تولید فولاد و ۱۵ درصد صادرات کشور مربوط به این استان است.

پرنیان با بیان اینکه آذربایجان شرقی دروازه ورود به کشورهای اوراسیا است، افزود: بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی با پایه صنعتی در کشور در این استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه صنعت آذربایجان شرقی با محوریت بخش خصوصی فعالیت می‌کند، افزود: در سفر ریاست جمهوری برنامه‌ها به گونه‌ای پیگیری شده که تحرک قابل توجهی در بخش خصوصی ایجاد شود.

پرنیان تاکید کرد: مشکلاتی در زمینه تأمین مواد اولیه به ویژه در حوزه‌های فولاد، پتروشیمی و کارخانه‌های صنایع غذایی وجود دارد که این موارد در لیست برنامه‌های اولویت دار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به توزیع عادلانه یارانه‌ها در حوزه تأمین مالی نیاز واحدهای صنعتی به تسهیلات ۳ برابر افزایش پیدا یافته که در این زمینه باید تسهیلات مورد نیاز افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار