یکی از معلمان منتخب سال ۱۴۰۱ سرایان:

معلمان باید همواره اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند

تهران (پانا) - یکی از معلمان منتخب سال 1401 سرایانی می‌گوید معلمان باید با توجه به نیاز خود و فراگیران همواره اطلاعات خود را به روزرسانی کنند تا بتوانند همگام و همسو با شیوه‌های نوین تدریس شوند. هما هراتی‌زاده، معلم شهرستان سرایان، به‌عنوان یکی از معلمان منتخب سال 1401 شناسایی و معرفی شد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان باید همواره اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند

هما هراتی‌زاده، معلم نمونه و برتر شهرستان شهرستان سرایان، شهر آیسک با 31 سال سن و 4 سال سابقه آموزشی ‌اظهار کرد: انجام اقدام پژوهی، درس پژوهی، روایت پژوهشی، تدریس به دانش آموزان نیاز به آموزش خارج از ساعات موظفی، سابقه بسیج فعال از سال 1380 تا کنون، رابط پژوهش، رابط طرح جابر بن حیان مدرسه در سال‌های خدمت، رابط امور بانوان مدرسه با فرمانداری، فعالیت در زمینه امور آموزشی، ارائه اثر در جشنواره نوجوان سالم، شرکت در مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان، کسب رتبه اول استانی در درس پژوهی سال تحصیلی 98-97، کسب رتبه دوم شهرستان در درس پژوهی سال تحصیلی1400-99 و راهیابی به مرحله استانی جشنواره تجربیات برتر در سال تحصیلی 1400-99، از مهم‌ترین عناوین افتخارات کسب شده در طول دوران خدمتم است.

وی گفت: معلمان باید با توجه به نیاز خود و فراگیران همواره اطلاعات خود را به روزرسانی کنند تا بتوانند همگام و همسو با شیوه‌های نوین تدریس شوند و استفاده مناسبی از همه ابزارهای کاربردی در این امر داشته باشند. بها دادن به شاخص‌ها و پارامترهای سنجش آموزش و کیفیت آن درآموزش و پرورش و تقویت مسائل تربیتی در دانش آموزان با تاکید بر انتخاب معلمینی که به تزکیه نفس می‌پردازند چون باور قلبی بسا تاثیرگزارتر از توصیه‌های لسانی است.

خانم معلم منتخب افزود:یک معلم همانطور که در مسائل آموزشی موفق عمل می‌کند چه بسا می‌تواند در سایر عرصه‌ها از جمله اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و...تاثیرگذار باشد و همواره باید بکوشد فعالیت در این عرصه‌ها در امر آموزش خللی ایجاد نکند. یک معلم در جامعه اسلامی باید دغدغه مسائل اجتماعی را داشته باشد و جامعه وقتی این دغدغه را که چه بسا تاثیر مثبتی در امر آموزش هم دارد را ببیند، نگرش و دید مثبتی نسبت به جامعه فرهنگی خواهد داشت.

هراتی‌زاده ادامه داد: هرچند یک معلم از نظر مادی و حقوق و مزایا و رفاه معیشتی در جایگاه مطلوبی قرار ندارد ولی در یک نگاه کلی یک معلم از قداست و جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار است گرچه معدودی از افراد نسبت به شغل معلمی، سطحی نگر هستند و متوجه سختی کار و درگیری‌های ذهنی یک معلم نیستند.

وی گفت: با توجه به دسترسی حداکثری جامعه به فضای مجازی، این فضا می‌تواند بهترین بستر برای انعکاس جلوه‌های معلمی باشد هم چنین رسانه‌های عمومی از جمله تلوزیون به جای پرداختن به مسائل جانبی در مورد معلمین می‌تواند در جهت انعکاس جلوه‌های معلمی برنامه‌ریزی و اطلاع رسانی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار