معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

سهم تاریکی در افزایش سرقت تجهیزات شهری

۳۲۰ هزار لامپ کم‌مصرف در معابر تهران جایگزین می‌شود

تهران (پانا) - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران خاموشی خیابان‌های تهران را یکی از دلایل افزایش سرقت تجهیزات شهری عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
سهم تاریکی در افزایش سرقت تجهیزات شهری

جلال بهرامی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به پرسشی درخصوص سرقت تجهیزات شهری و آمارهای متفاوتی که در این رابطه داده می‌شود، گفت:‌ «سرقت‌هایی که در حال انجام است در طول زمان همیشه بوده و چیزی نیست که مربوط به دوره کنونی باشد و فقط در این دوره اتفاق افتاده باشد؛ اما در مقطعی میزان آن بیشتر شده است. علت اینکه بیشتر شده را برخی‌ها به مسائل اقتصادی و اجتماعی ربط می‌دهند ولی فقط به این دلیل نیست.»

وی ادامه داد: «افزایش سرقت‌ها از وقتی شروع شد که صرفه‌جویی روشنایی خیابان را در دستور کار قرار دادند و لذا تاریکی شهر تاثیر دارد. مثلا در یک اتوبان یک خط در میان و برخی جاها چند خط در میان روشنایی شهر را کم کردند. چون بنا بر گزارش وزارت نیرو هر کدام از این لامپ‌ها به اندازه 40 واحد مسکونی(که پایین‌تر از متوسط مصرف دارند) مصرف برق دارد و به خاطر اینکه کسری برق شهر را جبران کنند این لامپ‌ها را یک خط در میان یا چند خط در میان خاموش کردند.»

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه شهر تاریک نیست اما نور برخی معابر شهر کاهش داشته و نیمه تاریک شده است، گفت: «در این محدوده‌ها دیگر نه دوربین ما کار می‌کند و نه گشت‌های انتظامی مکان را به خوبی می‌بینند. با وزارت نیرو جلسه گذاشتیم و چند بار هم تذکر دادیم و حتی با شهردار دو هفته پیش جلسه گذاشتیم و قرار شد سرمایه‌گذار آورده تا لامپ‌های کم مصرف و ال ای دی را جایگزین کنند. سرمایه‌گذار آمده این کار را انجام دهد و فکر می‌کنم 320 هزار لامپ باید جایگزین شود. به وزارت نیرو پیشنهاد دادیم اگر بخواهند این کار را انجام دهند در مکان‌های خاص اقدام کنند؛ مثلا در اتوبان صدر، امام علی، زین‌الدین، همت، رسالت و حکیم اقدام شود تا روشنایی آنها زودتر مهیا شود.»

بهرامی اضافه کرد: «از هفته قبل همکاران بازرسی به سامانه 137 ابلاغیه زدند که هر روز بازدیدی از یکسری تاسیسات شهری را انجام دهند تا از سرقتشان جلوگیری شود. من نمی‌خواهم وزارت نیرو را محکوم کنم و همکاری مناسبی داریم و کارهای خوبی نیز با هم انجام می‌دهیم، اما آنها بنا بر ضرورت بیش از 250 هزار مگاوات کسری برق خود را با این کار جبران کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار