معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

اقدامات شهرداری تهران برای پیشگیری از حریق در بوستان‌های جنگلی

تهران (پانا) - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اقدامات انجام شده برای پیشگیری از حریق در بوستان‌های جنگلی پایتخت را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات شهرداری تهران برای پیشگیری از حریق در بوستان‌های جنگلی

بهار 99 سال، آتش سوزی‌های سریالی در بوستان‌های جنگلی تهران این نگرانی را ایجاد کرد که شاید این آتش سوزی‌ها عمدی باشد اما این آتش سوزی‌ها چند ماه قبل‌تر پیش‌بینی شده بود. زمانی که همه از بارش‌های فراوان ماه‌های اولیه بهار خوشحال بودند، مسئولان سازمان آتش‌نشانی هشدار داده بودند که رویش گسترده علفزارها و مراتع در سطح شهر و بوستان‌های جنگلی و خشک شدن علفزارها، احتمال حریق گسترده را فراهم می‌کند.

برای این حریق‌ها چهار عامل طبیعی، بی‌احتیاطی، اقدامات عامدانه و عدم جمع‌آوری ضایعات و علف‌های هرز عنوان شده بود. آن زمان سردار حمید هداوند، جانشین رئیس پلیس تهران در گفت‌وگویی اعلام کرده بود در تهران حدود 60 نفر به دلیل دست داشتن در آتش‌سوزی‌ها دستگیر شده‌اند اما عمدی بودن عمل آنها به دلیل غرض‌ورزی یا اهداف خرابکارانه نبوده است. به طور مثال کشاورزی خواسته برای کاشت دوباره محصول، زمینش را آتش بزند تا علف‌های هرز از بین برود اما به یکباره کل زمین آتش گرفته است. یا معتادی در یکی از جنگل‌ها و بوته‌زارها بوده و آتش سیگارش به زمین افتاده است.

امسال نیز بهار پر بارانی را پشت سرگذاشتیم. جلال بهرامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درباره پیشگیری از آتش‌سوزی در بوستان‌های جنگلی به پانا گفت: «اگر در فصل بهار بارندگی زیاد شود علف‌های هرزی که در بوستان‌های جنگلی هستند زیاد می‌شوند که برایش پیش‌بینی شده و خود آتش‌نشانی هم ایستگاه‌ها و بازدیدهایی انجام می‌دهد تا حریق رخ ندهد.»

وی ادامه داد: «در این رابطه جلسه‌ای برگزار شده و یکسری پیشگیری‌هایی که در این زمینه بوده انجام دادیم و امیدواریم حریق اتفاق نیفتد و باران هم بیشتر از این ببارد.»

استقرار ایستگاه آتش‌نشانی در بوستان‌های جنگلی سرخه‌حصار و یاس فاطمی

معاون شهردار تهران تاکید کرد: «در بوستان‌های جنگلی سرخه‌حصار که بیشتر از همه دچار حریق می‌شود یک ایستگاه مستقر است و در بوستان یاس که بیش از هزار هکتار است یک ایستگاه مستقر گذاشتیم و ایستگاه‌های معینی هم غیر از اینها تعریف کردیم که اگر اتفاقی بیفتد سریع پای کار بیایند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار