عکس صحنه‌پردازی شده «خرمشهرها» رونمایی شد؛

باقری: «خرمشهرها» اشاره به بیانات رهبر انقلاب است

تهران (پانا) - کارگردان عکس صحنه‌پردازی شده «خرمشهرها» درباره نام‌گذاری این عکس هنری گفت «خرمشهرها» اشاره به بیانات رهبری است.

کد مطلب: ۱۲۸۲۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
باقری: «خرمشهرها» اشاره به بیانات رهبر انقلاب است

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، آیین رونمایی از عکس صحنه‌پردازی شده «خرمشهرها» به‌ پاس چهلمین سالگرد شکوهمند آزادسازی خرمشهر با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری برگزار شد.

این عکس که سال ۱۳۶۱ توسط سعید صادقی عکاس مطرح دفاع مقدس به‌ ثبت رسیده است توسط سید احسان باقری صحنه‌پردازی شده است.

احسان باقری کارگردان و تهیه‌کننده عکس خرمشهرها در توضیح این عکس صحنه‌پردازی شده اظهار داشت: عکس خرمشهرها یک کار صحنه‌پردازی شده است که در پاسداشت چهلمین سالگرد خرمشهر براساس عکسی معروف از سعید صادقی در لحظه آزادسازی خرمشهر خلق شده است.

وی درخصوص نام‌گذاری این عکس صحنه‌پردازی شده به‌نام خرمشهرها گفت: نام‌گذاری این تصویر اشاره‌ای به بیانات رهبر انقلاب دارد که فرمودند خرمشهرهای زیادی را پیش‌و رو داریم لذا در این کار سعی شده است جامعه امروز را به‌همراه آبادانی انعکاس دهیم.

کارگردان عکس خرمشهرها با تأکید براینکه بازسازی این عکس در خرمشهر صورت گرفته است، افزود: افراد حاضر در این تصویر از همه‌ آحاد جامعه می‌باشند و در حوزه‌های مختلف پیشرفتی و ورزشی شخصیت‌هایی را در میان آن‌ها داریم. دانشمندان هسته‌ای، چهره‌های عملی، شهید حججی، اقوام و کشاورزان، کارگران و همه کسانی که فتوحات خرمشهرها را برعهده داشته‌اند در تصویر خرمشهرها حضور دارند.

باقری پیرامون مدت زمان تولید این کار گفت: تولید این کار با پس تولید یک‌ماه و نیم زمان برده است که یک ماه در خرمشهر و دو هفته در تهران مشغول آن بودیم. زمانی که خرمشهر سقوط کرد من به‌دنیا نیامده بودم و وقتی آزاد شد چندماهه بودم حالا افتخار می‌کنم با یک عکس توانستم مردم را کنار این مسجد جمع کنم.

فرزند شهید قربانعلی: عکس خرمشهرها روزهای یادآوری خاطرات بود

در ادامه، فهیمه قربانعلی فرزند شهید قربانعلی که پدر او در جریان آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیده است و در این عکس صحنه‌پردازی شده حضور داشته است، گفت: وقتی این عکس را دیدم روزهای فتح خرمشهر را که هرگز فراموش نمی‌کنیم برایمان زنده شد.

وی به دشواری‌های زندگی مردم خرمشهر اشاره کرد و افزود: مردم خرمشهر در جریان هشت سال دفاع مقدس و فتح خرمشهر جانانه ایستادگی کردند و وقتی این حماسه را با وضعیت امروز آن‌ها مقایسه می‌کنیم پی می‌بریم آن‌ها به حقشان نرسیده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار