معاون وزیر جهاد کشاورزی در شیروان:

ثروت ملی باید تبدیل به توسعه زیرساخت‌ها شود

شیروان( پانا) - حسین دماوندی نژاد در آیین کلنگ زنی یکی از بزرگترین و مجهزترین مجتمع زنجیره‌ای و صنعتی تولید گوشت قرمز و صنایع وابسته شمال شرق کشور در شهرستان شیروان، خواستار حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ثروت ملی باید تبدیل به توسعه زیرساخت‌ها شود

حسین دماوندی نژاد، با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران قبل از اینکه زراعی باشد یک کشور دامپروری است، افزود: شغل دامپروری در سطح کشور رفته ‌رفته مورد غفلت قرار گرفته است. این سرزمین خدادادی باید با استفاده از دانش و تکنولوژی و سرمایه های مردمی مورد استفاده قرار بگیرد.

معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از تغییر نرخ ارز به عنوان چهارمین و یکی از بزرگترین اقدامات و اصلاحات اقتصادی کشور در دوران انقلاب یاد کرد و گفت: با واقعی شدن قیمت‌ها، راندمان تولید بهبود، هزینه‌ها کاهش و از قاچاق کالا جلوگیری خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل، تسهیلات سهل الوصولی را در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد داد که این عمل در نظام بانکی کشور تاکنون بی‌سابقه بوده است.

استاندار خراسان شمالی نیز گفت: با دید مثبت و با آغوش باز و همچنین با تامین زمین مورد نیاز، از سرمایه گذاران عزیز حمایت خواهیم کرد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: جراحی اقتصادی توسط دولت یک اصلاح اقتصادی اساسی است و برکات بسیار زیادی را برای مردم در پی خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان شیروان نیز با اشاره به اینکه حرکت ارزنده به سمت خودکفایی و فتح قله های اقتصادی، همانند جهاد و حضور در جنگ است گفت: همه ما باید تلاش کنیم مانند سایر عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، در عرصه های اقتصادی هم پیشرفت داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسین تکمیلی از کشاورزی و دامداری به عنوان زیربنای عرصه اقتصاد مقاومتی یاد کرد و خواستار حمایت های همه جانبه مدیران و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در به سرانجام رسیدن این پروژه بزرگ شد.

نماینده مردم شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کسانی که در حوزه تولید ورود می کنند، کار آنان همانند جهاد است.

علی جدی با بیان اینکه همه ما باید به حوزه تولید کمک کرده و موانع را از جلوی سرمایه‌گذار برداریم افزود: در کشوری که نیاز به تولید داریم نباید سرمایه گذار به دنبال مسئولین بدود بلکه همه باید از او حمایت کنیم تا آنها هم علاقمند به سرمایه گذاری بوده و پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه جراحی بزرگ اقتصادی که در کشور رقم خورده است، ان شاءالله منشأ خیر شود گفت: با توجه به واقعی شدن قیمت ها و جلوگیری از پایین آمدن میزان مصرف فرآورده های دامی، دولت باید سرمایه در گردش دامداران را تامین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: با راه اندازی و تکمیل این پروژه ضمن ایجاد اشتغال، افزایش ارزش افزوده، تامین کالاهای مورد نیاز و کمک به اقتصاد و شکوفایی صنعت دامپروری خراسان شمالی، از خروج دام به صورت زنده، از این استان جلوگیری خواهد شد.

محمد محمدزاده افزود: پرورش دام، کشتار، بسته‌بندی و تولید محصولات فرعی از جمله پودر خون و استخوان، سالامبور، چرم، روده و... از محصولات راه اندازی این مجتمع خواهد بود.

وی گفت: این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان توسط شرکت سرو دشت محمدیه از بخش خصوصی، ظرف مدت دو سال راه اندازی و برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

فرماندار شهرستان شیروان نیز گفت: شهرستان شیروان تولید ۲۴ درصد از دام زنده و تأمین ۲۵ درصد گوشت قرمز و مرغ استان را در اختیار دارد.

دولت اسماعیل زاده افزود: فروش دام زنده و وجود سودجویان و دلالان باعث از بین رفتن زحمات دامداران شده بود که با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی کلنگ ایجاد کشتارگاه در شهرستان شیروان زده شد.

وی در پایان خواستار حمایت های ویژه مسئولان از دامداران استان و شهرستان و اختصاص تسهیلات ارزان‌ قیمت برای آنان شد.

در پایان نمایندگان اتحادیه های عشایری، مرغ داران، دام داران، زنبورداران، مرتع داران، شترمرغ داران، اسب داران و توزیع فرآورده های دامی استان، مشکلات در مسیر فعالیت خود را با مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی با هدف رفع موانع مطرح و در میان گذاشتند.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار