طریفی حسینی تاکید کرد؛

‌بازمهندسی و ساماندهی زیست‌بوم پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استثنایی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در چهارمین نشست شورای راهبری که با محوریت مسابقات پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد گفت بازمهندسی و سازماندهی زیست‌بوم پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استثنایی دنبال خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
‌بازمهندسی و ساماندهی زیست‌بوم پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استثنایی

حمید طریفی حسینی در این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها برگزار شد؛ با بیان اینکه بازمهندسی و سازماندهی زیست بوم پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی از چهار اصل کلیدی پیروی می‌کند، گفت: نخستین اصل بازمهندسی ساختار نهادی، نظام حکمرانی و اداره امور پرورشی و تربیت بدنی است.

وی تصریح کرد: چتر فراگیر برنامه‌های آموزش و پرورش استثنایی تعامل و همکاری درون بخشی و بین بخشی است و در این زمینه باید با سایر معاونت‌های وزارت آمورش و پرورش و همچنین سایر وزارتخانه‌ها همکاری‌های لازم صورت گیرد.

طریفی حسینی با بیان اینکه اصل دوم عناصر و مولفه‌های زیست‌بوم پرورشی و تربیت بدنی است، گفت: در اصل سوم باید کارکردها و ماموریت‌های نظام پرورشی و تربیت بدنی مشخص شوند.

معاون وزیر گفت: ایجاد شور و نشاط و خودباوری در دانش‌آموزان استثنایی، شناسایی استعدادهای آن‌ها و استفاده از تربیت‌بدنی در جهت توان‌بخشی از جمله کارکردهای نظام پرورشی و تربیت بدنی است.

وی اصل چهارم را سازوکارهای تامین مالی فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی دانست و گفت: در این زمینه باید ظرفیت‌های قانونی شناسایی شوند و از اعتبار اختصاص یافته به سایر ارگان‌ها برای دانش‌آموزان استثنایی بهره برد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد: باید محیط‌های اقتصادی شناسایی شوند تا در کنار منابع دولتی از منابع غیردولتی برای گسترش فعالیت‌ها مانند برگزاری مسابقات بین‌المللی استفاده شود.

وی افزود: در زمینه تجهیزات اردوگاه‌های دانش‌آموزان‌ استثنایی لازم است با همکاری معاونت پرورشی اعتبارات این تجهیزات فراهم شود.

وی‌ با بیان اینکه با بهره‌گیری از طرح نماد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان استثنایی و والدین آن استفاده شود، گفت: هم‌چنین در طرح ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، باید سهم دانش‌آموزان استثنایی پیگیری شود.

طریفی حسینی با اشاره به "قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر" وزارت آموزش و پروش گفت: در یکی از طرح های این قرارگاه با عنوان طرح تحول اجتماع محور که با همکاری وزارت کشور انجام می شود، دو هزار و بیست محله کم‌برخوردار کشور شناسایی شده که از ظرفیت این طرح نیز می‌توان برای رفع مشکلات مدارس استثنایی واقع در این مناطق و محلات استفاده کرد.

وی در پایان گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی برای دانش آموزان استثنایی فرصتی بی‌نظیر در جهت شکوفایی استعداد‌ها و نمایش توانمندی‌های بی‌نهایت این گروه از دانش‌آموزان در فرآیند خلق معنای زندگی با شکوه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار