حجت‌الاسلام ‌والمسلمین کعبی:

عدالت بدون شاخص ولایت، انحراف است

عدالت‌گرایی نباید به بی‌نظمی و انحراف کشیده شود

تهران (پانا) - نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت عدالت بدون شاخص ولایت، انحراف است؛ ولایت، شاخص پایه‌ای نظم‌بخشی به مطالبات ملی و مردمی است.

کد مطلب: ۱۲۸۱۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
عدالت بدون شاخص ولایت، انحراف است

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس کعبی در همایش تخصصی جریان حلقه‌های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی، اظهار کرد: در بحث حکمرانی مردمی و جریان‌های حلقه‌های میانی، مبنای دینی و فقهی روشنی دارد. تفاوت بنیادین دموکراسی لیبرال و مردم‌سالاری اسلامی در این نقطه است که در دموکراسی لیبرال بعد از انتخابات، مردم از حکمرانی حذف می‌شوند و حکمرانی دست حزب حاکم است و برخلاف مردم‌سالاری اسلامی که دولت بعد از انتخابات با مردم شروع می‌شود و مردم به شکل سازمان یافته در همه اعمال حکمرانی به دولت کمک و مساعدت می‌کنند.

نماینده خوزستان در‌ مجلس خبرگان افزود: پیوند امت و‌ امامت و مشارکت عمومی و حل مسائل حکمرانی با در صحنه بودن ملت امکانپذیر است. یکی از واجبات سیاسی و اجتماعی بنیادین بر هر مسلمان مشارکت در ساخت جامعه و ایفای نقش سازنده در این خصوص ‌است.

حجت‌الاسلام کعبی گفت: عدالت‌گرایی نباید به بی‌نظمی و انحراف کشیده شود. ولایت، شاخص پایه‌ای نظم بخشی به مطالبات ملی و مردمی است. عدالت بدون شاخص ولایت، انحراف است.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلی نظام علاوه بر اینکه باید سمت اجرا برود، باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود. تبیین، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی پیش‌نیاز مطالبات حلقه‌های میانی است.

محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: در حرکت قطار پیشرفت اسلامی دو ریل تمدن غرب و تمدن اسلامی وجود دارد که تمدن غرب ما را به سراب می‌رساند. البته ریل تمدن اسلامی کامل نیست و برای تکمیل آن قرار نیست در تمدن‌سازی تقلید کنیم بلکه قرار است تمدن نوینی ایجاد کنیم.

وی افزود: دانشگاه‌های داخل کشور با وجود همه ایفای نقش در انقلاب و سازندگی هنوز با افق ترسیم شده فاصله دارد. دانشگاه باید از حالت تقلیدی خارج شود و این کار را با الگوسازی سعی کردیم درست کنیم. پدیده‌ای مانند انقلاب صنعتی در حال شکل‌گیری است و نظام سلطه با استفاده از فضای مجازی دنیا را در اختیار می‌گیرد. دنیا با جهان مجازی احاطه می‌شود و جهان مجازی یک جهان واقعی است بنابراین عملاً جهان واقعی در اختیار این شبکه قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار