آموزش و پرورش تنها دستگاه اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد که روز روابط عمومی را ارج نهاد

یاسوج (پانا) - روز "ارتباطات و روابط عمومی" فرصت ارزنده ای برای تبیین اهمیت و نقش بی بدیل و اثرگذار روابط عمومی در تغییر و تحول سازمانی و تسهیل فرایند پیچیده ارتباطات و ارج نهادن به زحمات و دستاوردهای تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی است به همین مناسبت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با دعوت کارشناسان روابط عمومی 13 شهرستان و منطقه استان اقدام به برگزاری گردهمایی و تجلیل از زحمت کشان این عرصه با حضور مسئولین استانی کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش تنها دستگاه اجرایی در  کهگیلویه و بویراحمد که روز روابط عمومی را ارج نهاد

در سال های اخیر شاهد نقش روابط عمومی در تصمیم گیری های کلان مدیریتی و استراتژیک یک سازمان و نهاد هستیم و این امر به مرور زمان در عصر ارتباطات یک ابزار مدیریتی برای فعالیت های علمی، حرفه ای و الکترونیکی بسیار قوی به شمار می رود، دستگاه های مختلف معمولا این روز را با برگزاری گردهمایی یا همایشی گرامی می دارند در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر دستگاهی به این امر اقدام نمود، اما آموزش و پرورش که در همه برنامه ها پیشگام است و روابط عمومی این دستگاه ارزش و جایگاه بالایی دارد با دعوت کارشناسان روابط عمومی 13 شهرستان و منطقه استان اقدام به برگزاری گردهمایی و تجلیل از زحمت کشان این عرصه با حضور مسئولین استانی کرد.

در این گردهمایی برنامه ریزی دقیق و با کیفیتی برای کارشناسان روابط عمومی در دو نوبت صبح و عصر طراحی شده بود، برنامه های همچون بیان نقطه نظرات و مشکلات روابط عمومی ها شهرستان ومناطق، بیان انتظارات رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان ، سخنرانی معاون پشتیبانی اداره کل، برگزاری کارگاه آموزشی خبر نویسی با حضور معاون خبر شبکه دنا، سخنرانی معاون سیاسی استانداری، سخنرانی مدیر کل آموزش و پرورش و تجلیل از کارشناسان در نوبت صبح و برنامه ها کارگاه خبر نویسی و بازدید از خبرگزاری های ایسنا و فارس نیز در نوبت عصر اجرا شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش را به روزهای اوج بر می گردانیم

در ابتدای برنامه ریئس جدید اداره روابط عمومی آموزش و پرورش که سابقه و تجربه زیادی در حوزه رسانه دارد، ارتقای جایگاه روابط عمومی را اساس فعالیت خود بیان کرد و گفت: روابط عمومی در یک کلمه هم کلید ارتباط موثر در سازمان و هم حافظ نظام درونی و بیرونی سازمان است.

سید ولی موسوی با بیان اینکه روابط عمومی چشم و آیینه تمام نمای هر سیستم است و باید روابط عمومی آموز ش و پرورش را به روزهای اوج بر گردانیم افزود: آموزش و پرورش با افراد و دیدگاههای مختلفی سرو کار دارد می طلبد که ما خودمان را به آموزش های به روز در زمینه ارتباطات و فناوری مسلط کنیم.

درد مشترک روابط عمومی های آموزش و پرورش

در ادامه چند نفر از کارشناسان روابط عمومی شهرستانها و مناطق که همه گله مند بودند و از دردهای مشتر ک می نالیدند به ایراد بیانات خود پرداختند، نبود تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، چند شغله بودن و بی توجهی به پست روابط عمومی در ادارات، سختی کار و مزایای پایین مهم ترین مشکلات مشترک روابط عمومی 13 گانه آموزش و پرورش بود که به آن پرداخته شد.

کارشناس روابط عمومی آموز ش و پرورش بویراحمد روابط عمومی ها را آینده نگر توصیف کرد و گفت: ما با جامعه هدف و به روز گام می برداریم اگر در ادارات به روابط عمومی ها اعتماد شد آن اداره توسعه پیدا می کند.

حیدرخواه با بیان اینکه روابط عمومی ها باید بازوی راست مدیر باشند افزود: روابط عمومی ها زمینه ساز ارتقای جایگاه نظام تعیلیم و تربیت و اجتماعی کردن آن است.

کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش باشت نیز بیان کرد: متاسفانه نقش روابط عمومی در ادارات آموزش و پرورش کم رنگ و آن وجه اصلی خودش را از دست داده است.

وی با بیان این مطلب که همیشه روابط عمومی ها پای کار بوده اند افزود: کارشناسان روابط عمومی در برنامه ها دیده نمی شوند و اگر هم جای دیده شده با منت بوده است.

کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش گچساران هم گفت: برای کارکرد بهتر روابط عمومی ها اول باید زیر ساخت ها آماده باشند دوم نیروی انسانی مورد نیاز آنها تامین شود، سپس انتظار داشته باشیم که عملکرد مناسبی داشته باشند.

دیانتی با اشاره به این که بعضی ادارات از حداقل امکانات نیز محروم هستند، اظهار کرد: انتظار می رود یک گوشی و یک خط مخصوص فعالیت های اداری داشته باشیم تا حوزه کاری و شخصی از هم جدا شود و از آنجایی که ما در ساعات غیر اداری نیز امورات روابط عمومی را پیگیری می کنیم شایسته است ساعات اضافه کار نیروهای روابط عمومی با توجه به میزان فعالیت آنها افزایش یاید.

کارشناس روابط عمومی لنده نیز با بیان این مطلب که روابط عمومی به نیروی همه کار ادارات تبدیل شده است، اظهار کرد: در دوران سیاه کرونا فشار مضاعفی بر روابط عمومی ها بود به طوری که ما شبانه روز در فضای مجازی پیگیر کارها بودیم.

در ادامه نریمان کارشناس روابط عمومی دیشموک پیشنهاد داد برای اینکه تاثیر روابط عمومی ها در ادارات زیاد شود کمیته تشویقات را به روابط عمومی ها واگذار کنند.

کارشناس روابط عمومی دهدشت با بیان اینکه برای روابط عمومی ها دو مسئولیت کارشناس پیگیری دفتر و کارشناس روابط عمومی تعریف شده است پیشنهاد داد این دو مسئولیت از هم تفکیک و جدا شوند.

سعادت فر به مشکل فنی پورتال خبری روابط عمومی هم اشاره ای کرد و گفت: متاسفانه گاها برای بارگذاری خبر و عکس وقت زیادی از ما تلف می شود که امیدوارم این مشکل مرتفع شود.

آینده درخشان در انتظار روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید به سمت روابط عمومی تخصصی برویم و از کارهای کلیشه ای بپرهیزیم گفت: اگر خودمان را باور کنیم و به توانمندی های خودمان ایمان داشته باشیم قطعا می توانیم گام های بزرگتری برداریم.

موسوی در پایان با تاکید بر اینکه باید تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی لازم تامین شود اظهار کرد: من قول میدهم با کمک شماها روابط عمومی را به جایگاهی که شایسته آن است برسانیم.

تجلیل از کارشناسان و تکریم مدیر سابق روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

در این گردهمایی با حضور سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان از کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق ۱۳ گانه کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

همچنین در اقدامی قابل تحسین که نشان از اخلاق و قدرشناسی بر اساس آموزه های دینی است از حمید محمدزاده مدیر سابق روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار