مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

ظرفیت‌های آموزش و پرورش استان و سازمان دانش‌آموزی با یکدیگر هم افزایی خواهد شد

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با ابراز خرسندی از برگزاری مانور سپاس مربی گفت ظرفیت‌های آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی استان با یکدیگر هم افزایی خواهد شد و اداره کل آموزش و پرورش با توجه به فعالیت‌های اثرگذار سازمان دانش‌آموزی به ویژه در موضوعات تربیتی، نهایت همکاری و تسهیلگری را در خصوص فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت‌های آموزش و پرورش استان و سازمان دانش‌آموزی با یکدیگر هم افزایی خواهد شد

محمد شاه حسینی، در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان، ضمن تبریک بیست و سومین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی، ظرفیت‌های این سازمان نظیر مجلس دانش‌آموزی، مجمع اعضا و مربیان پیشتاز، خبرگزاری پانا و تشکل پیشتازان را مجموعه‌ای منحصر به فرد برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین برشمرد و افزود: سازمان دانش آموزی ضمن پاسداشت ارزش‌های اسلامی، توانسته است نقش زیادی را در فعالیت‌های تربیتی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی و محوری پیش روی آموزش و پرورش، اجرایی کردن سند تحول بنیادین است، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که ما انجام می دهیم، باید پیوست سند تحول داشته باشد. سازمان دانش آموزی نیز یکی از منحصر به فردترین بخش های آموزش و پرورش است که برنامه ها، اهداف، سیاست ها و طرح هایی را دنبال می کند که دقیقا در مسیر سند تحول حرکت می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: بر مبنای سند تحول بنیادین، باید دانش آموزان را در 6 ساحت تربیت دینی، اخلاقی، اعتقادی، زیستی، بدنی، اجتماعی و سیاسی آموزش دهیم نه فقط مباحث علمی و فناورانه که این مباحث، محور فعالیت های سازمان دانش آموزی و حوزه معاونت فرهنگی و تربیتی است.

شاه حسینی، ضمن تاکید بر جایگاه دانش آموزان در جامعه گفت: از معلمان عزیز انتظار می‌رود که با تربیت نسل سالم بتوانند که زمینه حیات طیبه آنان فراهم باشد. این مسئولیت‌ها بر دوش معلمان و مربیان در سطح مدارس است و باید برای دانش آموزان تببین شده و به عنوان سفیر موفق خود در جامعه به سرانجام برسانند.

وی به توانایی نوجوانان در مهارت‌های زندگی اشاره کرد و افزود: امروزه دانش آموزان زیادی در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شده اند، اما در اکثر مهارت‌های اولیه زندگی ناتوان هستند و باید از همین ابتدا مهارت‌های زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به آن‌ها آموزش دهیم.

قابل ذکر است؛ در این جلسه شورای برنامه ریزی که نمایندگان خبرگزاری پانا و عضو مجلس دانش آموزی استان در مجلس دانش آموزی کشور نیز حضور داشتند، هر کدام به ایراد سخن پرداخته و موارد و مطالبات خودشان را از سازمان دانش آموزی و اداره کل آموزش و پرورش بیان کردند. همچنین نمایندگان مربیان پیشکسوت و معاونین پرورشی شهرستان های سمنان و شاهرود نیز هر کدام به بیان دیدگاه های خودشان در خصوص سازمان دانش آموزی و لزوم توجه بیشتر به فعالیت های سازمان اشاره کردند.

گفتنی است؛ تشکیل کمیته برنامه‌ریزی به صورت منظم در شهرستان‌ها و مناطق و استان، بررسی وضعیت ساختمان سازمان دانش آموزی و تامین فضای مناسب برای سازمان جهت فعالیت ها، تسهیل ارتباط سازمان دانش آموزی با سایر دستگاه ها در جهت موضوع خوداتکایی سازمان، تقویت فعالیت های اردویی سازمان با توجه به پایان پاندمی کرونا و تقویت فعالیت های دانش آموز محور در سازمان دانش آموزی از مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان بود.

یکی دیگر از مصوبات شورای برنامه ریزی، بحث کمبود نیروی انسانی در سازمان دانش آموزی است که مقرر شد سازمان دانش آموزی جهت تامین نیروها طرحی را آماده کرده و به مدیرکل آموزش و پرورش استان ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار