تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات خلاقیت‌های علمی و پژوهشی ناحیه دو کرج

کرج (پانا) - مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات خلاقیت‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان به همت پژوهش‌سرای کوثر در اداره آموزش و پرورش ناحیه۲ کرج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات خلاقیت‌های علمی و پژوهشی ناحیه دو کرج

ابوالحسن معظمی گودرزی، مدیریت آموزش و پرورش ناحیه۲ کرج در این مراسم با اشاره به جایگاه ارزشمند پژوهش افزود: این مسابقات به منظور استمرار فعالیت‌های پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی و حفظ و نگاهداشت دانش آموزان مستعد و علاقمند در چرخه پژوهش، پژوهش سراهای استان البرز در دو بخش علمی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: پوستر و شیوه نامه های اجرایی این مسابقات از طریق کانال‌ها و گروه های مجازی دانش آموزی در نواحی شهرستان‌های استان البرز اطلاع رسانی شده است.

در ادامه فاطمه محمدی، مدیر پژوهش سرای کوثر کرج در این جلسه پیرامون لزوم پژوهش و پویایی دانش آموزان بیان کرد: اگر قرار است یک جامعه پویا داشته باشیم قطعا باید به پژوهش در دوره دانش آموزی توجه کرد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که دانش آموزان منبع اصلی تولید دانش هستند و از اصلی ترین دارایی ها به شمار می آیند، می بایست به شیوه مناسب بر دانش آنها مدیریت کرد و تلاش کرد دارایی های نهفته در ذهن آنها کشف شود تا این گنج به دارایی های باارزش تبدیل شود.

محمدی در پایان گفت: جشنواره خلاقیت های علمی و پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی هر ساله در سطح کشور و استانها با اهداف ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق فردی و گروهی در بین دانش آموزان، رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های فردی آنان، تشویق و تربیت دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت‌های علمی و کاربردی جهت حل مسائل پیش روی دانش آموزان در موقعیت‌های درسی و زندگی، هدایت و راهنمایی دانش آموزان در جهت رشد و تقویت علایق و استعدادهای دانش آموزان است که برگزار می شود.

خبرنگار: سیدنبی بیناپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار