نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با پانا درباره افتتاح پروژه‌های عمرانی مناطق آزاد:

دولت سیزدهم اعتبارات ویژه‌‌ای برای تکمیل پروژه‌ها اختصاص داده است

عملکرد دولت سیزدهم را مثبت ارزیابی می‌کنم چون این پروژه‌هایی که افتتاح خواهد شد، مدت مدیدی بود که به صورت راکد درآمده بودند/ ۸۲ پروژه‌ای که رئیس‌جمهور افتتاح خواهد کرد پروژه‌های بسیار خوبی هستند

تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت سیزدهم را در جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی و صنعتی مثبت ارزیابی کرد و گفت خوشبختانه در یک سال اخیر اعتبارات ویژه‌‌ای به پروژه‌ها تخصیص داده شده و می‌توان انتظارات مردم را برآورده کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دولت سیزدهم اعتبارات ویژه‌‌ای برای تکمیل پروژه‌ها اختصاص داده است

اسماعیل حسین‌زهی در گفت‌و‌گو با پانا درباره افتتاح ۸۲ پروژه عمرانی، صنعتی و‌ کشاورزی مناطق آزاد توسط رئیس‌جمهوری، اظهار کرد: «من عملکرد دولت سیزدهم را مثبت ارزیابی می‌کنم چون این پروژه‌هایی که افتتاح ‌می‌شود، مدت مدیدی بود که به صورت راکد درآمده بود و به دلیل نبود نقدینگی کار انجام نشده بود. خوشبختانه یک سالی است که اعتبارات ویژه‌‌ای به این پروژه‌ها تخصیص داده شده که می‌توان انتظارات مردم را برآورده کرد.»

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: «بسیاری از مردم روستایی انتظار دارند که دولت به سایر پروژ‌ه‌های راه، آب و بهداشت نیز ورود کند و از آنجایی که ۵۰ درصد جمعیت کشور ما را روستاییان تشکیل می‌دهند، نیاز است که دولت به روستاییان به خصوص روستاهای کم‌برخوردار، توجه ویژه‌ای داشته باشد.»

وی اضافه کرد: «82 پروژه زیرساختی، عمرانی و سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که توسط رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد، پروژه‌های بسیار خوبی بوده و امید است که همانگونه که پروژه‌های جدید افتتاح می‌شود، پروژه‌های قدیمی نیز به بهره‌برداری برسند.»

حسین‌زهی در خصوص اشتغالزایی نیز گفت: «طبیعتاً تمامی این پروژه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر اشتغالزایی تأثیرگذار هستند. این پروژه‌ها هم نیز می‌تواند در اشتغال مردم آن منطقه مثمر ثمر و مثبت باشد.»

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین، نصرت‌آباد و تفتان در مجلس در مجلس بیان کرد: «درباره ساخت بزرگراه و دوبانده کردن آزادراه‌ها خوشبختانه تاکنون قریب به ۲۰۰ کیلومتر در شمال ‌و‌ جنوب استان، بزرگراه ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است. چون سیستان و بلوچستان تنها استانی است که کمتر از ۱۰ درصد بزرگراه دارد و هیچ آزادراهی در استان نداریم. در دو سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفت و اکثر پروژه‌های استان، تزریق مالی شد و توانستند گام‌های مثبتی بردارند. امیدوارم تا پایان امسال نیز ۱۰۰ کیلومتر دیگر به بهره‌برداری برسد.»

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: «در بحث راه روستایی نیز تحرکات خوبی انجام شده است. با توجه به اینکه تابستان را در پیش داریم، نیاز است که وزیر نیرو به صورت جدی تنش‌ آبی استان را پیگیری کند. امیدواریم عنایت ویژه‌ای شود و از صندوق توسعه ملی اعتبارات ویژه‌ای برای آب‌رسانی روستاها و عوامل بازدارنده برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در نظر گرفته شود.»

فردا‌ اولین رویداد افتتاح طرح‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه کشور با دستور رئیس‌جمهوری و با حضور سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار خواهد شد. قرار است 82 پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی با سرمایه‌گذاری بیش از 61 هزار میلیارد ریال افتتاح شود و برای بیش از 8 هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کند. این طرح عظیم شامل 39 طرح صنعتی، 39 طرح عمرانی و 4 طرح کشاورزی است و در ۵ منطقه آزاد تجاری- صنعتی قشم، ارس، کیش، انزلی، ماکو و ۷ منطقه‌ ویژه اقتصادی کشور که شامل پارسیان، نمین، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد و بجنورد است، اجرایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار