۲۰.۲۰.۲۰؛ قانون حفاظت از چشم

تهران (پانا) - خیره شدن به صفحه نمایش کوچک گوشی موبایل برای ساعت‌های طولانی می‌تواند در بهترین حالت خستگی چشم و در بدترین حالت آسیب‌های غیرقابل جبران برای چشم به بار بیاورد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
۲۰.۲۰.۲۰؛ قانون حفاظت از چشم

به گزارش ایرنا و به نقل از هلث، محققان دانشگاه تگزاس این فرمول را به افرادی که زمان طولانی پشت رایانه سپری می‌کنند یا کسانی که مایلند بینایی خود را حفظ کنند، توصیه کرده‌اند.

چشم انسان برای خیره شدن طولانی مدت به یک فاصله‌ی کوتاه ساخته نشده است. چشم ما به نگاه کردن برای چند دقیقه به چیزی در فاصله‌ی کوتاه، سپس نگاه کردن به چیزی در فاصله‌ی بلند و رفت و آمد بین آن‌ها عادت کرده است. به همین خاطر وقتی شما ساعت‌ها به یک شی در فاصله نزدیک نگاه می‌کنید به چشمتان فشار می‌آورید که رفتار غیرطبیعی داشته باشد، حتی اگر این شی کتاب باشد.

قانون ۲۰/۲۰/۲۰ می‌گوید بعد از هر ۲۰ دقیقه نیاز دارید برای ۲۰ ثانیه به چیزی که حداقل در ۲۰ متری شما قرار دارد نگاه کنید. بهتر این است که بعد از هر چهل تا پنجاه دقیقه استفاده از دستگاهتان، ده دقیقه تا یک ربع استراحت کنید و به هیچ صفحه‌ نمایشی نگاه نکنید. بهتر است در این زمان کمی ورزش بکنید، این کار نه فقط به چشم‌هایتان که به وضعیت کلی جسمتان هم کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار