سجادی: ورزشکاران کشورمان در کنار افتخارآفرینی ، مرام پهلوانی را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند

۵۹۴ مدال حاصل تلاش مجموعه ورزش در هشت ماه گذشته در عرصه‌های بین‌المللی است

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت ورزشکاران گرانقدر کشورمان همواره در کنار ورزش و تلاش برای افتخار آفرینی و قهرمانی، جوانمردی، فعالیت‌های انسان دوستانه و مرام پهلوانی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار داده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
سجادی: ورزشکاران کشورمان در کنار افتخارآفرینی ، مرام پهلوانی را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌اند

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید حمید سجادی در آیین اختتامیه جشنواره یک‌صد «تجلیل از برترین‌های صد سال ورزش ایران بیان کرد: یکبار دیگر در محضر ملت بزرگ و قهرمان ایران رسیدیم تا به تاریخ ارزشمند ورزش کشورمان ادای دین کنیم.

وی اظهار داشت: ایران عزیز ما از جمله کشورهایی است که براساس اسناد معتبر تاریخی و اشیای به جا مانده از دوران کهن، در عرصه ورزش، قدمتی بسیار دارد. سوارکاری و ارابه رانی، کشتی، پرتاب نیزه، حرکات نمایشی و آئینی، ژیمناستیک و حرکات آکروباتیک، تیراندازی با کمان، دریانوردی بادبانی و کمان‌گیری روی اسب، شمشیربازی، مشت‌زنی، وزنه‌برداری، شنا و چوگان از جمله این ورزش‌ها است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: ورزشکاران گرانقدر کشورمان همواره در کنار ورزش و تلاش برای افتخارآفرینی و قهرمانی، جوانمردی، فعالیت‌های انسان دوستانه و اخلاق مدار و در یک کلام « پهلوانی » را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دادند و الگویی بی‌بدیل برای نسل‌های متمادی جامعه ایرانی شدند.
وی ادامه داد: پوریای ولی‌ها، غلامرضا تختی‌ها، پرویز دهداری‌ها و صدها ورزشکار، قهرمان و پهلوان نامدار میهن که در کنار کسب عناوین بزرگ قهرمانی، در اخلاق و انسانیت نیز خوش درخشیده و می‌درخشند و ما بسیاری از آنها را می‌شناسیم.
دکتر سید حمید سجادی در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهدای ایران اسلامی بیان کرد: گرامی می‌داریم یاد قهرمانان و پهلوانان، سربازان وطن و شهدای ورزشکار و مدافع حرم که جانشان را فدای عزت و اقتدار ایران کردند تا امروز ما بایستیم و سربلند باشیم.
وی افزود: امروز و در مراسم اختتامیه « جشنواره یکصد » و تجلیل از برترین های صد سال ورزش ایران، مفتخرم عرض کنم در بسیاری از رشته‌های ورزشی که برخی از آنها قدمتی حتی کمتر از صد سال در کشورمان دارند، توانسته‌ایم در جهان بدرخشیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه می‌توان قرنی که گذشت را قرن «ظهور ورزش نوین» نام گذاری کرد، گفت: با برنامه‌ریزی عملیاتی و اقدامات موثر و توسعه محور، شاهد دورخیز خوب ورزش ایران و حرکت به سمت قرن جدید ورزش خواهیم بود. قرنی که ایرانیان در هر کجای این مرز و بوم که باشند، از کلان‌شهرها تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور، بتوانند سهمی بسزا و نقشی موثر در توسعه عادلانه زیرساخت‌ها، کشف استعدادهای درخشان، تربیت سرمایه‌های انسانی و جانشین پروی، قرارگرفتن فعالیت بدنی سالم در برنامه روزمره خانواده‌ها، همگانی کردن ورزش در تمامی نقاط کشور، دسترسی آسان به امکانات ورزشی و در مجموع توسعه کمی و کیفی ورزش داشته باشند.
وی با اشاره به افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران کشورمان گفت: اکنون در بسیاری از رشته‌های ورزشی همچون کشتی، والیبال، وزنه‌برداری، تکواندو، کاراته، فوتسال و حتی فوتبال، از کشورهای صاحب نام و مطرح هستیم و برای توسعه، پیشرفت و تحول در تمامی رشته‌ها و ورزش قهرمانی و همگانی، تربیتی و بعضا حرفه‌ای برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام شده است.
دکتر سجادی در این مراسم با بیان گزیده‌ای از افتخارات جامعه ورزش ایران اظهار داشت: حضور رسمی ورزشکاران عزیز کشورمان در ادوار مختلف بازی‌های المپیک در مجموع با کسب بیش از 70 مدال درخشان همراه بوده است. همچنین حاصل تلاش قهرمانان عزیز کشورمان در پانزده دوره بازی‌های پارالمپیک(9 دوره پارالمپیک تابستانی و 6 دوره پارالمپیک زمستانی)، بیش از ۱۵۰ مدال رنگارنگ است.
وی در خصوص افتخارات ورزشکاران کشورمان در هشت ماهه گذشته نیز گفت: از آغاز فعالیت در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم تا نیمه اردیبهشت‌ماه، با عزم راسخ فرزندان ایران، 211 مدال طلا، 162 نقره و 221 برنز و در مجموع 594 مدال درخشان در رقابت‌های قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و تورنمنت‌های بین‌المللی کسب شده که نشان از همت والای ورزشکاران این مرز و بوم دارد که با همدلی همه اهالی محترم ورزش و یاری مسئولین ارشد نظام، برای اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای نام وطن خستگی ناپذیرانه میسر شده است.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: همچنین در هشت ماه فرصت خدمت به ملت شریف ایران با مساعی همکاران دلسوز، موفق شدیم در راستای تحقق وعده‌های دولت مردمی و تقویت نهاد ورزش کشور بویژه در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های عمرانی ورزشی نیمه تمام به جا مانده از گذشته، توجه به مناطق محروم و کم برخوردار و حاشیه‌ای، باز شدن درب مجموعه‌های ورزشی به روی خانواده‌ها، واگذاری سهام سرخابی‌ها به مردم، توسعه ورزش روستایی و عشایری و استخدام قهرمانان ورزشی، اقدامات متعدد و ماندگاری انجام دهیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه با همکاری و همراهی مجموعه خدوم وزارت ورزش و جوانان و مسئولین ارجمند نظام، باز هم شاهد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های روز افزون در عرصه ورزش خواهیم بود اظهار داشت: آینده ورزش ایران عزیزمان قطعا با روند توسعه‌ای پیش رو و اجرای سند تحول دولت مردمی، آینده‌ای درخشان، موفق و مقتدر است و در این راه از تمامی شما ملت عزیز، خانواده بزرگ ورزش کشور و مسئولین گرامی دعوت می‌کنم مثل همیشه در کنار این مجموعه باشید و ما را از راهنمایی و رهنمودهای ارزشمند خود بهره‌مند سازید.
وی ادامه داد: در این بین آنچه به ما توان مضاعف و انگیزه تلاش بیشتر را می‌دهد، دیدن قهرمانی‌ها و پهلوانی‌های فرزندان میهن است. نام نیک و خاطره افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان، حس غرور، امید، نشاط، انگیزه، خودباوری، ایمان و نوید به آینده‌ای خودساخته و درخشان را برای یکایک ما تداعی می‌کند. مانند آنچه در این جشنواره و با مشارکت بیش از 2 و نیم میلیون نفر از مردم عزیزمان مشاهده کردیم.

دکتر سجادی با تقدیر از برگزاری این جشنواره گفت: این اقدام ارزشمند که به همت شبکه ورزش و مجموعه رسانه ملی انجام شد، موجب آشنایی بیشتر نسل جوان با قهرمانان الگوساز خود و تقدیر از تلاش بی‌دریغ بزرگان ورزش کشورمان است که بی هیچ چشم داشتی عمر گرانقدرشان را صرف موفقیت، عزت و سربلندی میهنمان « ایران » کردند و نام نامی وطن را در جهان بلندآوازه ساختند .
وی در پایان ورزشکاران عزیز کشورمان را خطاب قرار داد و بیان کرد : همانطور که ایران، همواره ی تاریخ در عرصه ورزش درخشیده و سرآمد بوده است، شما نیز پرچم مقدس وطنمان را بر بلندای قله افتخار و موفقیت چون همیشه به اهتزاز در آورید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار