در دیدار سفیر کوبا در ایران با وزیر ورزش و جوانان مطرح شد؛

دعوت از وزیر ورزش و جوانان برای سفر به کوبا

تهران (پانا) - روبرتو گونزالس کاسال سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
دعوت از وزیر ورزش و جوانان برای سفر به کوبا

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی در این دیدار اظهار داشت: از آنجا که حدود بیست سال پیش به خاطر حضور در مسابقات جهانی به کوبا سفر کردم با فضای ورزش این کشور تا حد زیادی آشنا هستم. کشور کوبا در رشته‌های بسیاری از جمله بوکس در دنیا سرآمد است و ما در ایران این علاقه‌مندی را داریم که از توانمندی‌های کشور کوبا استفاده کنیم. روسای فدراسیون ما نیز قطعا از این برنامه استقبال خواهند کرد.

وی گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان رویکرد تجاری و اقتصادی را درپیش گرفته‌ایم و اگر کشور کوبا در این زمینه پیشنهادی داشته باشد با کمال میل آماده همکاری هستیم. این همکاری می‌تواند در زمینه ساخت و سازهای ورزشی و همچنین مشارکت شرکت‌های ورزشی فعال برای تولید امکانات و وسایل ورزشی باشد. ما این توان را داریم که در کوبا و یا آمریکای لاتین با محوریت کشور کوبا کارخانجات ورزشی را فعال کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: حوزه جوانان نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که دو کشور ایران و کوبا می‌توانند همکاری‌های مشترک زیادی داشته باشند. مشارکت‌های انسان‌دوستانه و فعالیت‌های اجتماعی جزو موضوعاتی است که جوانان دو کشور می‌توانند تعامل کنند. همچنین این آمادگی را داریم که میزبان وزیر ورزش کوبا باشیم تا بتوانیم درخصوص همکاری های بیشتر گفتگو کنیم.

سجادی با اشاره به توانمندی‌های فوتبال ایران در سطح بین‌المللی اظهار داشت: درحال حاضر تیم ملی ما در سطح اول قاره آسیا قرار دارد و لژیونرهای خوبی در تیم های بزرگ اروپایی داریم. مربیان پایه ما نیز دارای استعدادهای قابل توجه هستند و ما می‌توانیم از پتانسیل فوتبال ایران درجهت کمک به فوتبال کوبا استفاده کنیم.

روبرتو گونزالس کاسال سفیر کوبا در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضورش در وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: کوبا در حوزه ورزش در چند سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است و توانسته‌ایم از لحاظ ورزش سالم که باعث تقویت جسم و روح می‌شود اقدامات مهمی را انجام دهیم.

وی گفت: هدف ما این است که در همه زمینه‌های ورزشی با ایران همکاری و تعامل داشته باشیم. تمایل داریم که تیم ملی فوتبال کوبا به ایران بیاید و بازی دوستانه با تیم ایران انجام دهد. از آنجا که ایران دارای تیم های فوتبال قدرتمندی است از دیدارهای دوستانه با تیم‌های ایرانی استقبال می‌کنیم. همیشه بازی‌های ایران را در سطح بین المللی دنبال می‌کنیم و امیدواریم ایران بتواند در جام جهانی قطر نمایش خوبی داشته باشد و مقابل حریفان به برتری برسد.

سفیر کوبا با اشاره به رابطه خوب دو کشور ایران و کوبا خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما ایجاد تعامل و همکاری در توسعه ورزش قهرمانی است و همچنین اینکه بتوانیم از مربیان دو کشور به بهترین نحو درخصوص توسعه یکسری از رشته‌ها بهره بگیریم. ورزش زورخانه‌ای یکی از رشته‌هایی است که ما در کوبا از راه‌اندازی آن استقبال می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که کشور ایران از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته ما نیز با تحریم‌های از سوی آمریکا مواجه هستیم که قطعا روی حوزه ورزش تاثیرگذار بوده است. کشور کوبا به دلیل تحریمات درخصوص واردات تجهیزات ورزشی با مشکل مواجه است و این آمادگی را داریم که از تجارب و تولیدات ورزشی ایران استفاده کنیم.

در این دیدار سفیر کوبا به طور رسمی از سجادی دعوت کرد که برای مذاکرات بیشتر و همچنین همکاری‌های دوجانبه به کشور کوبا سفر کند.همچنین دکتر سجادی نیز به سفیر کوبا پیشنهاد داد که این کشور در مسابقات محور مقاومت که قرار است که در کشورمان برگزار شود حضور داشته باشد که این موضوع از سوی سفیر کوبا با استقبال همراه شد.

همچنین در این جلسه اسماعیل احمدی مشاور و سرپرست حوزه وزارتی و دکتر محمدحسن تقی‌زاده سرپرست دفتر امور بین الملل جوانان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار