دیدار وزیر فرهنگ لبنان و وزیر امورخارجه ایران

تهران (پانا) - محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان که سرگرم دیدار از کشورمان است با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دیدار وزیر فرهنگ لبنان و  وزیر امورخارجه ایران

به گزارش وزارت امورخارجه، در این دیدار، پیرامون آخرین تحولات منطقه، ارتقای روابط میان کشورهای اسلامی و بویژه توسعه همکاری های میان دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

امیر عبداللهیان جایگاه لبنان در سیاست خارجی کشورمان را ویژه‌ و روابط خوب میان ملت ایران و تمام گروهها و طوایف لبنان را دارای قدمتی تاریخی دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مقاومت‌ ملت لبنان در برابر تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی را الگویی درخشان برای ملت های منطقه ذکر کرد و افزود: از اینرو هیچگاه مردم مقاوم منطقه زیر بار عادی سازی با رژیم تروریست و کودک کش اسرائیلی نخواهند رفت .

امیر عبداللهیان در خصوص اوضاع بغرنج اقتصادی لبنان اظهار داشت:علیرغم تحریم های ظالمانه غربی، در صورت خواست دولت و ملت لبنان ، جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارتقا همکاری های اقتصادی را دارد.

در این دیدار محمد وسام المرتضی نیز با اشاره به جایگاه خاص کشورمان در منطقه غرب آسیا افزود: دولت لبنان آمادگی گسترش روابط دوستانه با همه کشور های دوست و برادر در منطقه بویژه جمهوری اسلامی ایران را دارد .

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و نیازهای اساسی مردم کشورش ، خاطر نشان کرد، دولت و ملت لبنان برای رفع نیازهای اساسی خود و در راستای منافع ملی کشورش، عمل خواهد کرد و هیچگاه منتظر مساعدت و یا راه حل های اطراف خارجی نخواهد ماند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار