در مراسم اختتامیه سفیران سلامت دانش‌آموزی منطقه ۱۳عنوان شد:

هر دانش‌آموز؛ یک سفیر سلامت

تهران (پانا) - در مراسم اختتامیه سفیران سلامت منطقه ۱۳ به نقش مهم سفیران سلامت دانش‌آموزی در خانواده‌ و جامعه جهت رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامتی تاکید شد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هر دانش‌آموز؛ یک سفیر سلامت

مراسم اختتامیه سفیران سلامت دانش آموزی منطقه ۱۳ با حضور علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، منصور سیف؛ رئیس اداره سلامت اداره کل شهر تهران، جمیله قرایی؛ کارشناس مسئول بخش جوانان و نوجوانان مرکز بهداشت شرق تهران، کارشناسان مربوطه و سفیران سلامت دانش آموزی مدارس در هفته سلامت برگزار شد.

منصور سیف؛ ضمن تبریک هفته سلامت و تشکر از حضور پرنشاط سفیران سلامت در مراسم اختتامیه گفت: در این دو سال اخیر با وجود آموزش مجازی و محدودیت هایی که ایجاد شد، ما توانستیم با تلاش فراوان این سختی ها را پشت سر بگذاریم و شیوع بیماری را هم اکنون کمرنگ کنیم.


وی با توجه به نقش سفیران سلامت گفت: سفیران سلامت یکی از تشکل هایی است که در مدارس وجود دارد و دانش آموزان در آن داوطلبانه فعالیت می کنند، سفیران با آموزش در راستای موضوعات مختلف از تغذیه گرفته تا حفظ محیط زیست اطراف ما، می توانند همانند همیار پلیس در خانواده و در جمع دوستان با اطلاعاتی که دارند موارد بهداشتی را تذکر دهند.

سیف با توجه به شعار هر دانش آموز یک سفیر سلامت افزود: سفیران سلامت با خود مراقبتی، مهمترین نقش را در پیشگیری از بیماری ها دارند آنها می توانند با شروع رعایت بهداشت از خود و بعد تذکر و آموزش به دیگران به عنوان سفیر سلامت، در خدمت جامعه باشد.

علی امیری معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ در جمع برگزیدگان جشنواره سفیران سلامت گفت: در حال حاضر پس از گذراندن دوران کرونا و اطلاعاتی که در این دو سال اخیر در مورد بهداشت و سلامتی به واسطه شرایط خاصی بدست آمد اکثر دانش آموزان می توانند به صورت تخصصی به عنوان سفیران سلامت در خانواده و جامعه فعالیت کنند.

وی همچنین افزود: با توجه به حساسیت هایی که در حوزه سلامت و بهداشت در نگاه همه مردم جامعه ایجاد شده در هنگام ورود به مدرسه اولین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد بهداشت مدرسه و امکاناتی که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده را می توان عنوان کرد.

امیری با اشاره به ساحت های تربیتی که در سند تحول بنیادین آمده به ساحت تربیتی زیستی بدنی که در مورد سلامتی و بهداشت در مدارس و حفظ محیط زیست است تاکید کرد.

جمیله قرائی؛ کارشناس مسئول مرکز بهداشت شرق تهران با اشاره به اهمیت نقش سفیران گفت: سفیران سلامت نقش مهمی در جامعه در پیشگیری از بیماری و حفظ سلامتی در زمینه چاقی، تغذیه سالم و ... دارند و می توانند به عنوان همیاران بهداشت و کادر درمان فعالیت کنند و در سلامت دوستان و خانواده نقش مهمی را ایفا کنند.

هادی انجمن کارشناس بهداشت منطقه ۱۳ در مورد سرفصل های آموزشی که برای سفیران سلامت در نظر گرفته شد سخن گفت.

در این مراسم، فیلم و کلیپ هایی بهداشتی که توسط دانش آموزان به صورت حرفه ای تهیه شده بود، به نمایش گذاشته شد. و در پایان به پاس زحمات از همه سفیران سلامت منطقه ۱۳ توسط‌ معاونت پرورشی و تربیت بدنی با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار