چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان برگزار می‌شود

تهران (پانا) - چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان در روز‌های ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی، با حضور بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز با استعداد و پژوهشگر از ۱۴ استان کشور در قالب بیش از ۲۵۰ پروژه علمی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی فرهیختگان جوان برگزار می‌شود

فرشاد پازوکی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد و دبیر علمی این جشنواره گفت: ثبت نام چهارمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی با شعار "پیش به سوی دانشمند شدن" در رشته های مختلف علمی در 5 محور غرفه‌های نمایشگاهی، سمینارهای علمی، مسابقات دانش آموزی، تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی از طریق سایت javanproject.com از 25 آذر ماه 1400 مصادف با روز پژوهش و فناوری آغاز و تا 30 فروردین 1401 ادامه داشت.

وی ادامه داد: پس از پایان زمان ثبت نام در این دوره از جشنواره، در محور سمینارها و غرفه های نمایشگاهی 165 تیم در شاخه‌های مختلف علوم همچون فنی مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم پایه (فیزیک، شیمی و زیست)، هنر و معماری، علوم زیستی، علوم کامپیوتر، روانشناسی، ادبیات، نجوم، نانو تکنولوژی، محیط زیست و ... شرکت کرده اند و نتیجه تلاش‌های خود را در بستر مجازی ارائه خواهند داد.

پازوکی افزود: در محور مسابقات 33 تیم در گرایش‌هایی همچون هوافضا، رباتیک، زیست فناوری، مسابقات آزمایشگاهی، اینترنت اشیاء و کاپ فیزیک ایران، کسب و کار و ... ثبت نام کرده اند و به صورت مجازی دستاوردهای پژوهشی خود را به صورت محصول محور ارائه خواهند داد. در محور سخنرانی علمی، 20 تیم و در محور تولید محتوای دیجیتال نیز 42 پروژه حضور خواهند داشت.

الناز فطیرخورانی دبیر اجرایی این رویداد اعلام کرد: این جشنواره در روز‌های 21 الی 23 اردیبهشت ماه 1401 به صورت مجازی و ارائه آنلاین در بستر اسکای روم طبق برنامه زمانبندی ارائه شده در سایت جشنواره برگزار می‌شود. دستاوردها و پروژه‌های دانش آموزان توسط اساتید دانشگاه داوری خواهد شد و گروه‌های برگزیده در مراسم اختتامیه که به صورت حضوری در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود، علاوه بر اهداء جوایز نفیس، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات را نیز دریافت می‌کنند.

به گفته وی، گسترش فرهنگ پژوهشگری در بین دانش ‏‌آموزان، ایجاد زمینه‌‏‌های ظهور خلاقیت و توانایی‌‌های بالقوه دانش ‌‏آموزان، آشنایی دانش آموزان با محیط دانشگاهی و شناسایی استعدادهای نوجوانان، ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده سازان ایران اسلامی، توسعه همکاری‌ها و مبادلات علمی و فنی مراکز پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح علمی جهت تولید علم و جنبش نرم افزاری، افزایش حساسیت جامعه نسبت به پژوهش و متجلی کردن نتایج آن و تبیین نقش و اهمیت بالای تفکر و پژوهش، از اهداف برگزاری این جشنواره است.

عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، ارائه مقالات برتر دانش آموزی و حمایت مرکز رشد و فناوری واحد علوم و تحقیقات از طرح های منتخب و اعزام به مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات از ویژگی های برجسته دوره چهارم جشنواره پروژه های دانش آموزی فرهیختگان جوان است.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس مستقیم javanproject.com مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار