ابوترابی در گفت‌و‌گو با پانا:

شفافیت حداکثری برای مبارزه با فساد باید ایجاد شود

حق مردم است که بدانند دستگاه‌‌ها و سازمان‌ها چه عملکردی دارند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه تاکید کرد عملکرد تمامی دستگاه‌ها و ادارات، وزارتخانه‌ها و وزارت نفت و سازمان‌های مردم نهاد و کمیسیون‌های مجلس باید به صورت شفاف بیان شود. همچنین بودجه‌ها و حقوق‌ها و تصمیمات بانکی و‌ واگذاری زمین‌ها نیز باید به صورت شفاف در دسترس مردم قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
شفافیت حداکثری برای مبارزه با فساد باید ایجاد شود

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص جزئیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه، اظهار کرد: «برای مبارزه با فساد اداری دو شیوه وجود دارد، یک شیوه اینکه عمدتاً کشورهایی که فساد بالایی دارند، دستگاه‌های نظارتی متعدد ایجاد می‌کنند که این روش بسیار هزینه‌بر است و بعضاً همین دستگاه‌های نظارتی نیز با مشکل مواجه می‌شوند. شیوه دوم اینکه نظارت عام مردم با مکانیزم شفافیت حداکثری است به گونه‌ای که همه مردم ناظر بر عملکرد دستگاه‌ها می‌شوند.»

وی ادامه داد: «لذا کشورهایی که امروز فساد اداری کمتری دارند به این سمت آمدند که یکی از راهکارهای مبارزه با فساد اداری‌شان، شفافیت حداکثری باشد.»

این عضو کمیسیون امور داخلی شوراها با بیان اینکه ساختار باید به سمت شفافیت باشد تا هر شخصی نتواند با سلیقه خود عمل کند، گفت: «ما در مجلس تا حدی شفافیت داریم اما امروز شفافیت حداکثری برای مبارزه با فساد باید ایجاد شود. این حق مردم است که بدانند دستگاه‌‌ها و سازمان‌ها چه عملکردی دارند؛ این موضوع در افزایش اعتماد عمومی نیز تأثیر بسیاری دارد.»

ابوترابی بیان کرد: «تصویب کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه اقدام بسیار مبارکی است که توسط مجلس انقلابی صورت گرفت؛ عملکرد تمامی دستگاه‌ها و ادارات، وزارتخانه‌ها و وزارت نفت و سازمان‌های مردم نهاد و کمیسیون‌های مجلس باید به صورت شفاف بیان شود. همچنین بودجه‌ها و حقوق‌ها و تصمیمات بانکی و‌ واگذاری زمین‌ها نیز باید به صورت شفاف در دسترس مردم قرار بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار