وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان استان کردستان:

اختصاص بودجه 1150 میلیارد تومانی برای تغذیه رایگان دانش‌آموزان کم‌بضاعت

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان استان کردستان با تاکید بر اینکه در هفته بزرگداشت مقام معلم باید شان و جایگاه معلمان برای کل جامعه تبیین و تشریح شود، از اختصاص بودجه هزار و 150 میلیارد تومانی برای تغذیه رایگان دانش‌آموزان کم‌بضاعت خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص بودجه 1150 میلیارد تومانی برای تغذیه رایگان دانش‌آموزان کم‌بضاعت

همزمان با چهارمین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر به کردستان با جمعی از فرهنگیان استان در سنندج دیدار کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید مرتضی مطهری، گفت: خدا را شاکرم که امروز در استان مجاهدت‌های خاموش و در میان مردم بانشاط کردستان و با ظرفیت‌های اقلیمی، فرهنگی و تاریخی بسیار بالا هستم.

نوری با اشاره به اهمیت و جایگاه مقام علم و معلم از منظر قرآن کریم، گفت: از اولین آیات نازل شده بر وجود مقدس پیامبر اسلام(ص)، مشخص شد که خداوند خود معلم بود و آنچه در تعلیم و تعلم آمده است، خداوند اولین معلم است و برای همین است که در آیات بعدی پیامبران را فرستاد که معلم باشند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) که فرمودند معلمی کار انبیا است؛ گفت: برجسته‌ترین انسان‌های روی زمین معلم بودند چون کار آنها کار خدایی بود و امروز رسالت سنگینی بر عهده معلمان ما است.

نوری همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور دانستند؛ اظهار داشت: اگر پیشرفتی در مملکت باشد افسران باید برنامه ریزی، نظارت و هدایت کنند.

وی تاکید کرد: در هفته بزرگداشت مقام معلم باید شان و جایگاه معلمان برای کل جامعه تبیین و تشریح شود و هرساله مقام معظم رهبری توصیه می کنند که باید شان و جایگاه معلمان حفظ و ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به مجاهدت های معلمان در ایام دفاع مقدس؛ خاطرنشان کرد: معلمان نه تنها خودشان به خط مقدم جبهه ها آمدند بلکه گروهی از دانش آموزان را با خود همراه کردند که حاصل آن تقدیم 36 هزار دانش آموز شهید در طول دوران دفاع مقدس بود و بیشترین جامعه بسیجیان دوران جنگ را دانش آموزان تشکیل می دادند.

نوری ادامه داد: امروز معلمان کار جهادی خود را در دوران کرونا و آموزش مجازی ادامه دادند و با بازگشایی مدارس و دوری دوساله دانش آموزان از کلاس و مدرسه، تلاش و اهتمام این عزیزان قابل تقدیر است .

وی با بیان اینکه معلمان کارشان کار خدایی است؛ گفت: کاری که برای خدا باشد با صبر همراه است و نیازمند صبر زیاد است و کار معلمان عزیز ما در مدارس بسیار سخت است .

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در طول پنج ماه گذشته اشاره کرد و از ارسال سرانه به مدارس کشور در طول این چند ماه خبر داد .

وی با اشاره به وضعیت 30 هزار نفر از نیروهای خرید خدماتی در آموزش و پرورش گفت: این نیروها قبلا حقوق و بیمه آن ها نصف می‌شد، زیرا نیروهای خرید خدمات با شرکت قرارداد می‌بستند و این نیروها باید 44 ساعت کار می‌کردند، اما 24 تودیس داشتند و باید حقوق و بیمه آن‌ها نصف می‌شد. توانستیم مشکل نیروهای خرید خدماتی را حل کنیم که حقوق و بیمه خود را کامل دریافت کنند.

نوری با اشاره به فعالیت نیروهای تحت عنوان مهر آفرین در آموزش و پرورش، گفت: این طرح در سال 86 مطرح شد و این نیروها که حدود 60 هزار نفر هستند کد کارمندی ندارند و نیروهای قراردادی تبدیل وضعیت نشده هستند و با سازمان امور استخدامی رایزنی کردیم و این نیروها در کنار تعیین تکلیفی‌هایی که مجلس تصویب کرده بود و احکام 20 هزار نفر از نیروهای تعیین تکلیف اعم از حق التدریس، خرید خدمات، نهضتی که سر کلاس بودند قبل از عید صادر کردیم و احکام 12 هزار نفر نیز از اول مهر ماه امسال صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افرادی که تعیین تکلیف نشدند، کد کارمندی ندارد و قرار است که از آن‌ها آزمون داخلی برگزار شود و بعد از آزمون این نیروها تبدیل وضعیت داده خواهند شد و حقوق کارمندی را خواهند گرفت.

وی به لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره کرد و با اشاره به اینکه از اوخر دولت قبل موضوع رتبه بندی مطرح شد؛گفت: متاسفانه این موضوع با مشکلات زیادی مواجه بود و باوجود اینکه دولت قبل هشت سال فرصت داشت این موضوع را نهایی و اجرایی کند اما متاسفانه آن را به دولت بعدی موکول کرد.

وی ادامه داد: اعتبار رتبه بندی از 20 هزار میلیارد تومان برای سه سال به 68 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که 38 هزار میلیارد تومان امسال اضافه شده است و اعتبار رتبه بندی سه و نیم برابر شده است .

نوری با بیان اینکه مراحل قانون رتبه بندی معلمان در حال انجام است؛ خاطرنشان کرد: معلمان شاغل در ادارات و معلمان استثنایی شامل این طرح نمی شدند که در آئین نامه جدید این موارد اصلاح شده و برای معلمین ابتدایی و مناطق مرزی و محروم هر سال سه ماه ارفاق در نظر گرفته شده و هر چهار سال یک رتبه دریافت خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش از تدوین آئین اجرایی‌نامه رتبه‌بندی معلمان در مهلت مقرر توسط مسئولین آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دولت هم مطمئنا قبل از زمان مشخص شده آن را تحویل آموزش و پرورش خواهد داد.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق رتبه بندی از 31 شهریورماه 1400 خواهد بود؛ گفت: از روز دوشنبه هفته آینده طی جلسات متعدد در دولت و با تاکید رئیس جمهور محترم در کمسیون دولت مطرح خواهد شد.

نوری از برگزاری آزمون استخدام معلمان با شرکت 34 هزار و 813 نفر طی امروز و فردا خبر داد و گفت: به دلیل کمبود نیرو در آموزش و پرورش این آزمون برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص هزار و 150 میلیارد تومان اعتبار برای تغذیه رایگان به دانش‌آموزان خبر داد و گفت: از اول مهرماه تغذیه رایگان برای دانش آموزان کم بضاعت را اجرا خواهیم کرد.

وی همچنین از برگزاری دوره های مکمل و ترمیمی از تیرماه سال جاری ویژه دانش آموزانی که در ایام کرونا نتوانسته‌اند از فرصت‌های آموزشی از طریق شبکه شاد بهره‌مند شوند خبر داد .

نوری در بخش پایانی سخنان خود از همراهی و همکاری استانداری کردستان، مجمع خیرین مدرسه ساز با آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد و گفت: سال گذشته خیرین نیک اندیش سه هزار و 400 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کردند و برای دانش آموزان مدرسه ساختند.

وی بار دیگر تلاش و زحمات معلمان دلسوز در ایام کرونا را قابل تقدیر دانست و اظهارداشت: امروز از 15 میلیون و 500 هزار دانش آموز و و 7 میلیون نوآموز پیش دبستان فقط 7 نفر مبتلا به کرونا در کشور داریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار