متحول‌شدن انسان در گرو خود فرد است

کاشمر (پانا) - رئیس دفتر کارآفرینی جهاد دانشگاهی در دبیرستان شاهد امام صادق (ع) گفت متحول‌شدن انسان در گرو یک چیز است و آن هم خود فرد است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
متحول‌شدن انسان در گرو  خود فرد است

سید احمد هاشمی‌نژاد در جمع دانش‌آموزان دبیرستان شاهد امام صادق (ع) با بیان اینکه دانش‌آموزان کلاس نهم در یکی از حساس‌ ترین و مهم‌ترین مقاطع تحصیلی خود هستند گفت: باید در این مقطع شما دانش آموزان نهایت تلاش خود را داشته باشید و درست انتخاب رشته کنید چرا که خود شما هستید که نگاهتان را تغییر می‌دهید و یک رشته را انتخاب می‌کنید نه کس دیگری و معلمان و مشاوران نقش راهنما را برای شما ایفا می‌کنند.

وی همچنین درباره موفقیت گفت: موفقیت مانند یک کوه یخ است که بخشی از آن را مردم می‌بینند و بخشی از آن را خیر به عنوان مثال فداکاری، نظم، ناامیدی و ... چیزهایی است که مردم نمی‌بینند و موفقیت و پول و ... چیزهایی است که مردم از یک فرد موفق می‌بینند.

هاشمی نژاد افزود: متحول شدن انسان در گرو یک چیز است و آن هم خود فرد است و بعد از تحول راه پر پیچ و خمی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد. مانند ناامیدی و شکست، ولی افراد موفق می‌دانند که بعد از چند بار شکست موفقیت به دست می‌آید.

وی در ادامه بیان کرد: مهم ترین دارایی مورد نیاز برای موفقیت، اعتماد به نفس است. علاوه بر اعتماد به نفس شما باید اهداف خود را هم مشخص کنید و آنها را حتی یادداشت کنید و هر روز با خود مرور کنید و مسیر رسیدن به این هدف را برای خود تقسیم بندی کنید. به عنوان مثال با خود عهد ببندید که روزی 10 کلمه انگلیسی یاد بگیرید.

هاشمی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: ارزش مادیات در مرور زمان کم می‌شود اما علم، خیر؛ نه تنها ارزشش کم نمی‌شود بلکه زیاد هم می‌شود و دروسی که شما اکنون دارید ابزار رسیدت به معرفت است.

دانش‌آموز خبرنگار: سید‌امیر سالاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار