کارشناس کانون فرهنگی تربیتی سلمان فارسی منطقه ۱۰:

آگاه کردن دانش‌آموزان نسبت به حقوق خود، از مهم‌ترین اهداف انجمن حقوق دانش‌آموزی است

تهران (پانا) - کارشناس کانون فرهنگی تربیتی سلمان فارسی منطقه ۱۰، آگاه کردن دانش‌آموزان به حقوق خود را از مهم‌ترین اهداف انجمن حقوق دانش‌آموزی دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۵۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
آگاه کردن دانش‌آموزان نسبت به حقوق خود، از مهم‌ترین اهداف انجمن حقوق دانش‌آموزی است

نخستین نشست انجمن حقوق دانش آموزی کانون سلمان فارسی منطقه ۱۰ با حضور اعضای منتخب دانش آموزان مدارس منطقه برگزار شد.

حیدر احمدی؛ کارشناس کانون فرهنگی تربیتی سلمان فارسی منطقه ۱۰ از برگزاری نخستین نشست انجمن حقوق دانش آموزی منطقه در محل کانون فرهنگی تربیتی سلمان فارسی خبر داد و گفت: تشکیل این انجمن با خواست دانش آموزان منتخب مدارس منطقه و پیگیری های مسئولان کانون، با هدف شناخت و تحقق رعایت حقوق دانش آموزی انجام شد.

کارشناس کانون فرهنگی تربیتی سلمان فارسی، ضمن اشاره به اهمیت شناخت حقوق دانش آموزی گفت: آگاه کردن دانش آموزان نسبت به حقوق خود و نیز آگاهی بخشی به تمامی دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت و تدارک زیرساخت های لازم برای رعایت حقوق دانش آموزان از اهداف اصلی انجمن حقوق دانش آموزی است.

وی افزود: هرگونه تلاش برای ایجاد باور عمیق در دانش آموزان درباره مفاهیمی چون حقوق دانش آموزی و حقوق بشر، در خلق و حفظ دنیای مسالمت آمیز می تواند تأثیرگذار باشد و از دستاوردهای آن می توان به توانمند سازی فردی دانش آموز، ایجاد حس اعتماد به نفس، احترام به خود و به دنبال آن احترام به افرادی که در حیطه امر آموزش و پرورش هستند اشاره کرد. همچنین این امر، گسترش تفکر انتقادی و تأمل که خود زمینه ساز بروز خلاقیت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است را در پی خواهد داشت.

وی ضمن ابراز امیدواری از حمایت مدیران اداره آموزش و پرورش منطقه برای حرکت در مسیر درست، گفت: اعضای انجمن مذکور موظف هستند ضمن بالا بردن اطلاعات در زمینه شناخت حقوق دانش آموزی، در حد توان خود، بستر مناسبی در ارتقای اندیشه و عملکرد دانش آموزان فراهم آورند.

احمدی در پایان گفت: اعضای شورای انجمن حقوق بشر منطقه ۱۰، سارینا نصیری، نازنین امیری، روژین روناسی، هستی محمد جعفر، ستایش حیدری و سانیا نصیری، هستند.

گفتنی است اعضا درباره راهکارهای تحقق اهداف انجمن حقوق دانش آموزی در سال جاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار