تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور؛ هشدار به۲۷ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به احتمال سیل ناگهانی، برخورد صاعقه، ریزش تگرگ و آب‌گرفتگی معابر در ۲۷ استان هشدار صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور؛ هشدار به۲۷ استان

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز جمعه در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، لرستان، زنجان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان،‌ البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

شنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

روز یکشنبه عمدتا در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود. همچنین دوشنبه و با شدت کمتر سه‌شنبه در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش سرعت با و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. یکشنبه نیز با تشکیل توده گردوخاک در کشور‌های همسایه و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور برای این مناطق غبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

امروز آسمان تهران ابری در برخی ساعت‌ها با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار