بازگشت شادی و نشاط دانش‌آموزان در مدارس هدف اصلی است

تهران (پانا) - مسئول ارزیابی عملکرد منطقه 4، آموزش حضوری در مدارس را بهترین آغاز برای نشاط و شادابی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۴۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت شادی و نشاط دانش‌آموزان در مدارس هدف اصلی است

در راستای نظارت بر میزان اجرای دستورالعمل‌های وزارتی و آموزش های حضوری مدارس ١۴٠١ بازرسان وزارت آمورش و پرورش با حضور در مدارس استاد خدابخش، سعدی و ابوذر غفاری نحوه حضور دانش‌آموزان را رصد و ارزیابی کردند.

در این بازدید که با حضور دباغیان؛ مدیر پشتیبانی و امور اجرایی شورای عالی وزارتخانه، سید‌محمد عبدالهی؛ رییس گروه کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات شورای عالی وزارت آموزش و پرورش و همراهی فاطمه حسن زاده؛ مسئول ارزیابی عملکرد منطقه ۴ انجام شد؛ فعالیت‌ واحدهای آموزشی در محورهای مختلف بررسی و با مدیران، معلمان و دانش‌آموزان مطرح شد.

در جریان این بازدید، ارزیابان از تلاش اداره آموزش و پرورش منطقه و فرهنگیان در راستای اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی اهمیت آموزش حضوری، پیگیری برنامه‌های از سرگیری آموزش حضوری مدارس و حضور مطلوب کادر اجرایی، آموزشی و دانش آموزان مدارس قدردانی کردند.

فاطمه حسن‌زاده هدف از این بازدید را چالش‌های پس از کرونا در مدارس عنوان کرد و گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانش آموزان در مدارس کشور حدود ۹۷ درصد و در بین کارکنان آموزشی و اداری نیز ۹۸ درصد است، اطلاعات حاصل از تحلیل نتایج، پس از استخراج، جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف، شناسایی مسائل و مشکلات احتمالی برای ایجاد راهبردهای جدید در اختیار مراجع ذیربط قرار خواهد گرفت. بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، میزان حضور دانش آموزان در مدارس ٩٠ درصد و کادر آموزشی ۹۹درصد است.

وی در ادامه گفت: با همه‌گیری ویروس کرونا آموزش آنلاین رونق زیادی گرفته که رقیبی جدی برای آموزش حضوری محسوب می‌شود، این سبک آموزش باعث شد مشکلات جسمی از جمله چاقی و مشکلات روحی چون عدم ارتباط با همسالان و افسردگی جبران ناپذیری بر دانش آموزان ایجاد شود. نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و شکوفایی در همه ابعاد وجودی یک دانش آموز می شود که این امر فقط با آموزش حضوری شکل می گیرد.

مسئول ارزیابی عملکرد منطقه در ادامه گفت: در آغاز راه، فعالیت ها را به آرامی، بازگشت پذیر و اقتضایی شروع کردیم ولی چون باز خورد مطلوبی و در حد انتظاری از جانب اولیا و دانش آموزان دریافت نشد لذا تصمیم بر آن شد تا با روش حضوری، مسیر درست برای ادامه روند تعلیم و تربیت، انتخاب شود.

حسن زاده با اشاره از مزایای آموزش حضوری گفت: آموزش به صورت حضوری (یا همان شیوه‌ی سنتی تدریس)، از گذشته تا به امروز همچنان طرفداران خود را داردو آموزش حضوری در زمان و مکان مشخص شروع می‌شود و به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه گفت: می‌توان به مواردی مانند نظم کلاسی، مشارکت بیشتر دانش‌آموزان، کسب تجربه، ارتباط اجتماعی بیشتر و کاهش عوامل ایجاد حواس‌پرتی در دانش‌آموزان است و آموزش غیرحضوری در کنار آموزش حضوری مکمل برای بالابردن سطح آگاهی دانش آموزان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار