طی سال گذشته ؛

خراسان جنوبی دومین استان سالمند کشور

خبرگزاری پانا:معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این استان در سال 1391 در بین شش استان سالمند کشور رتبه ی دوم را به دست آورده است .

کد مطلب: ۱۲۷۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا:در اولین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان خوسف محمد علی صباغی معاون فرمانداری شهرستان خوسف ضمن خیرمقدم و تبریک دهه ی کرامت با تاکید بردسترسی افراد معلول به محیط های فیزیکی و برخورداری از فرصت های برابر با سایر افراد گفت:بایستی سیاست گذاری و برنامه ریزی ها به گونه ای باشد تا شرایط رفع موانع مشارکت افراد معلول در محیط های فیزیکی و دسترسی آن ها به خدمات فراهم گردد.

وی ادامه داد:افراد معلول باید همانند سایر افراد عادی در جامعه زندگی نمایند و از همه ی اعضای کمیته خواست تا با همکاری و هماهنگی یکدیگر،مناسب سازی اماکن و فضای عمومی شهرستان را به منظور فراهم آوردن بستر ها و زمینه های مناسب برای افزایش مشلرکت اجتماعی و ار تقاء کیفیت زندگی زندگی افراد معلول با جدیت پیگیری و بهبود بخشند.

معاون فرمانداری خوسف برمناسب سازی ساختمان های اداری در حال ساخت برابر دستور العمل از جمله تعبیه سطح شیب دار در ورودی ادارات و عدم استفاده از سطوح لغزنده تاکید نمود.

در ادامه عبدالله عباس آبادی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان گفت: با توجه به این که استان خراسان جنوبی در سال 1391 در بین شش استان سالمند کشور رتبه ی دوم را به دست آورده است باید سعی کنیم ادارات و مکان های پر تردد را مناسب سازی کنیم تابرای معلولین مشکل پیش نیاید.

وی ادامه داد : خراسان جنوبی با بیش از 63000 سالمند بعد استان گیلان دومین ا ستان سالمند کشور اس که باید برنامه ریزی درستی در خصوص این افراد داشته باشیم.

در پایان کاظم کمیلی مدیر توزیع برق شهرستان خوسف نیز پیشنهاداتی رابیان نمود،وی گفت:از مسوولین و ادارات دست اندرکار در مناسب سازی باید تقدیر و تشکر به عمل آید و در سطح شهرستان فرهنگ سازی جهت برخورد درست با معلولین صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار