معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

نمی‌توان نقش آموزش و پرورش را در بحث اشتغال نادیده گرفت

پردیس (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت وقتی صحبت از اشتغال به میان می‌آید، نمی‌توان نقش آموزش و پرورش را در این مقوله نادیده گرفت، به عبارتی آموزش و پرورش می‌تواند برای اشتغال افراد در فرصت‌های شغلی درست، گام‌های موثری بردارد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
نمی‌توان نقش آموزش و پرورش را در بحث اشتغال نادیده گرفت

بهروز هاشمی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست آموزش و پرورش پردیس با بیان اینکه مسیر اشتغال با انتخاب رشته تعیین می‌شود، اظهار کرد: پایه اشتغال هر فرد به انتخاب رشته‌ای باز می‌گردد که در دوران مدرسه داشته است. بر این اساس در آموزش و پرورش ما این تعریف را از انتخاب رشته داریم که 50 درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و 50 درصد دیگر در مدرسه‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 35 درصد از دانش‌آموزان کل کشور در هنرستان‌ها و 65 درصد دیگر در مدارس نظری مشغول به تحصیل هستند. این در حالی است که این اعداد در شهرستان‌های استان تهران تا حدی متفاوت است، به عبارتی باید عنوان کرد؛ 39 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها و مابقی در مدارس نظری تحصیل می‌کنند. البته سعی داریم تا این عدد را به 50 درصد برسانیم. وقتی دانش‌آموزان از هنرستان‌ها فارغ التحصیل می‌شوند شرایط اشتغال برای آنها مناسب‌تر است. این امر موجب خواهد شد تا با توجه به وجود برخی مشکلات در زمینه اشتغال افراد بعد از اتمام تحصیلات برای این دسته از دانش‌آموزان شرایط برای داشتن فرصت شغلی تا حدودی بهتر باشد.

هاشمی با بیان اینکه ایجاد فضای مناسب برای هنرستان‌ها می‌تواند تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس را کاهش دهد و شرایط مساعدتری برای تحصیل آنها به وجود آورد، اظهار کرد: هر زمان هنرستان جدیدی در شهرستان آماده شود ما تجهیز آن را برعهده خواهیم گرفت. اقدامی که می‌تواند فرصت‌های قابل توجهی را برای اشتغال در این شهرستان در آینده‌ای نه چندان دور رقم زند. تراکم کلاس درس در هنرستان‌هایی که در حال حاضر در این شهرستان وجود دارد 36 نفر در هر کلاس است و ما در راستای رسیدن به هدف مدنظر خود لازم است تا این چالش را برطرف کنیم. بنابراین همکاری شورای آموزش و پرورش و فرمانداری در این زمینه می‌تواند موجب شود تا بتوانیم فضای جدید ایجاد کرده و این معضل را برطرف کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه با بیان این مطلب که برای رسیدن به این هدف نیاز به زیرساخت‌های زیادی داریم، تصریح کرد: آموزش و پرورش و فرمانداری شهرستان پردیس همان جایی هستند که می‌توانند در این راستا ما را همراهی کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش می‌تواند برای اشتغال افراد در فرصت‌های شغلی درست، گام‌های موثری بردارد، خاطرنشان کرد: از یک میلیون دانش‌آموز شرکت کننده در کنکور، 600 هزار نفر آنها در رشته تجربی تحصیل کرده‌اند و از این تعداد تنها 10 هزار نفر می‌‌توانند به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی راه یابند و بقیه باید در سال‌های آینده دوباره در کنکور شرکت کنند و اینجاست که انتخاب رشته اشتباه می‌تواند زمینه‌ساز سرخوردگی دانش‌آموزان در کنکور سراسری به دلیل عدم موفقیت آنها شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه محمد فروتن که اکنون مسئولیت سرپرستی آموزش و پرورش شهرستان پردیس به وی واگذار شده، از جوانان خوب انقلابی و از دانش‌آموختگان هنرستانی است، افزود: با سپردن آموزش و پرورش این شهرستان به دست چنین نیرویی می‌توان مطمئن بود که توجه ویژه‌ای به هنرستان‌ها خواهد شد و ما می‌توانیم با سرعت بیشتری به هدف خود برسیم.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار