معلم دبستانی در پردیس:

آموزش اخلاق مهم‌ترین رسالت معلمان است

پردیس (پانا) - معلم دبستانی در پردیس با بیان اینکه معلمان در کلاس درس تنها به آموزش سواد به دانش‌آموزان بسنده نمی‌کنند، گفت آموزش اخلاق مهم‌ترین رسالت معلمان است.

کد مطلب: ۱۲۷۶۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش اخلاق مهم‌ترین رسالت معلمان است

مهسا فاطمی، معلم پایه ششم دبستان دخترانه نرگس شهرستان پردیس درباره تفاوت‌هایی که میان دو شیوه سنتی و نوین آموزش وجود دارد، به پانا گفت: «والدین در خانه به شیوه قدیمی که خود آموخته‌اند سعی دارند تا فرزندان خود را در انجام تکالیف خود یاری کنند، این در حالی است که در مدرسه معلم براساس شیوه نوین به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد؛ این تفاوت، کار معلم را سخت می‌کند، ضمن اینکه چنین موضوعی موجب بروز دوگانگی در ذهن دانش‌آموزان می‌شود.»

فاطمی افزود:« این دوگانگی یکی از سختی‌های کار معلمان است. درک آموزش به روش نوین برای دانش‌آموزان آسان‌تر بوده و در صورت تدریس درست، بهتر در حافظه آنها باقی خواهد ماند.»

وی اظهار کرد: «دانش‌آموزان هر یک روحیه‌ای متفاوت دارند. براین اساس معلم لازم است تا با توجه به رفتار‌های هریک از افراد به نوعی با آنها هماهنگ شود. این امر نیاز به داشتن شناخت کافی از دانش‌آموزان دارد که خود مقوله پر چالشی است.»

معلم پایه ششم دبستان دخترانه نرگس شهرستان پردیس در ادامه با بیان اینکه معلمان در کلاس درس تنها به آموزش سواد به دانش‌آموزان نمی‌پردازند، تصریح کرد:« آموزش اخلاق مهم‌ترین کار معلمان است، علاوه بر این شیرین‌ترین بخش کار هم همین آموزش است. از دیگر شیرینی‌های کار معلمی زمانی است که معلم وارد کلاس می‌شود و در این زمان انرژی‌ مثبت زیادی از دانش‌آموزان خود دریافت می‌کند.»

فاطمی ادامه داد: «وقتی به مدرسه، دانش‌آموزان، ارتباطی که با آنها دارم و کار‌های بعد از کلاس فکر می‌کنم، بسیار لذت برده و احساس بسیار ارزشمندی را تجربه می‌کنم که قابل وصف نیست.»

وی تصریح کرد: «من به افرادی که قصد دارند در آینده وارد این حرفه شوند توصیه می‌کنم، اگر علاقه‌ای به این شغل ندارند، یا به هر دلیلی کار با گروه سنی کودک و نوجوان را دوست ندارند، به این حیطه وارد نشوند، زیرا این شغل صبر و حوصله خاصی را می‌طلبد.»

این معلم دبستان افزود: «البته باید بگویم شاید وقتی که من وارد دنیای معلمی شدم، چندان صبور نبودم ولی به مرور زمان و با تمرین این شرایط را در خود ایجاد کردم.»

دانش‌آموز خبرنگار: یاسمین دارایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار