آموزش و پرورش تربت‌حیدریه در مسیر استقلال مالی

تربت‌حیدریه (پانا) - نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت بخشی از اراضی اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه قابلیت تجاری شدن را دارند و با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط باید این امر تا زمینه استقلال اقتصادی این دستگاه تا حدودی محقق شود.

کد مطلب: ۱۲۷۲۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش تربت‌حیدریه در مسیر استقلال مالی

محسن زنگنه در جلسه شورای آموزش و پرورش تربت‌حیدریه افزود: شأن و جایگاه معلمان عزیز آن نیست که در جلسه شورای آموزش و پرورش به دنبال تامین اعتبار از سایر دستگاه‌ها به منظور تجلیل از این قشر بزرگوار باشیم.

وی گفت: واقعیت آن است اراضی متعلق به ساختمان اداره آموزش و پرورش در یک محیط تجاری (خیابان کاشانی) واقع است و می‌شود بخشی از ساختمان‌هایش را به طور موقت تخلیه و با کمک بخش خصوصی یک مجتمع بزرگ تجاری احداث کرد.

زنگنه افزود: رسم معماری نوین شهری آن است که ساختمان‌های مرتفع با کابری‌های متعدد و متنوع احداث می‌شوند.

نماینده مردم منطقه تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه گفت: واقعیت تلخ آن است که مبلمان شهری تربت‌حیدریه شایسته مردم این خطه نیست و می‌بایست تحولی در معماری این شهر و ساخت بناهایی با رعایت مفاهیم زیباشناختی ایجاد کنیم.

زنگنه افزود: بر این اساس ضرورت دارد مدتی ساختمان درمانگاه فرهنگیان، ساختمان مجمع خیران مدرسه‌ساز و دیگر اراضی و مغازه‌ های موجود تخلیه و به صورت استیجاری در جای دیگری به کار خود ادامه دهند و سپس کل این اراضی تخریب و به جای آن یک مجتمع بزرگ چند طبقه توسط بخش خصوصی احداث شود.

وی اظهار کرد: به اعتقاد من فواید این اقدام نصیب آموزش و پرورش، سایر دستگاه‌های مرتبط و البته سرمایه‌گذار خواهد شد، زیرا از یک سو در طبقات زیرین پارکینگ بزرگی ایجاد و از بار ترافیکی شهر کاسته می‌شود و این به نفع شهرداری است، بنابراین همکاری شهرداری در پیوند با این مهم، بسیار ضروری است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه افزود: اداره اوقاف نیز باید زمینه همکاری خود را بررسی و اعلام نظر کند و در مقابل بخش خصوصی نیز در مقابل سرمایه‌گذاری که خواهد کرد، مالک بخشی از این مجتمع تجاری خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از اداره مسکن و شهرسازی، معاون عمرانی فرمانداری، شورای شهر و آموزش و پرورش تشکیل شود و هر چه سریعتر مقدمات اجرای پروژه فراهم آید. جلسه امروز به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری آیین هفته معلم تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار