محمدبیگی:

خودروسازان بزرگ کشور باید نیمی از سهم قرعه‌کشی خود را به مادران اختصاص دهند

تهران (پانا) - یک نماینده مجلس شورای اسلامی در راستای قانون جوانی جمعیت تاکید کرد خودروسازان بزرگ کشور باید نیمی از سهم قرعه‌کشی خود را به مادران اختصاص دهند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
خودروسازان بزرگ کشور باید نیمی از سهم قرعه‌کشی خود را به مادران اختصاص دهند

به گزارش خانه ملت، فاطمه محمدبیگی، در مورد واگذاری خودرو به مادران طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: طی جلسه‌ای که در هیئت رئیسه مجلس با مسئولان بانک مرکزی و نماینده وزارت صمت داشتیم، نحوه واگذاری خودرو به مادرانی که فرزند دوم و به بعد خود را به دنیا آورند و نیز آئین نامه تسهیلات بانکی خانواده‌های متولدین جدید مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز به جزئیات واگذاری خودرو به مادران پرداخت و تاکید کرد: دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجاب به واگذاری 50 درصد خودروهای قرعه کشی خود طبق این قانون شده‌اند، براساس افزایش متقاضیان پیشنهاد می‌شود دیگر شرکت‌های کوچک‌تر خودرو سازی و شرکت‌های خصوصی در اجرای این بند قانون افزایش جمعیت ورود پیدا کنند.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون در شرکت ایران خودرو 3 دوره به صورت فروش فوق العاده مردمی ویژه مادران صاحب فرزند دوم و بیشتر طبق تاریخ مشخص شده عرضه شده است.

نایب رئیس کمیسیون جوانی جمعیت یادآور شد: براساس آمار اعلامی شرکت ایران خودرو تا هفته گذشته حدوداً 31 هزار و 500 خودرو بر مبنای این قانون توسط این شرکت به مادران حائز شرایط عرضه شده است. اما با استعلامی که از سازمان ثبت احوال گرفته شده، تعداد کل متقاضیان 440 هزار نفر بوده‌ که ظرف دو هفته از میان متقاضیان حدود 10 هزار و 607 نفر واجد شرایط دریافت خودرو اعلام شدند و دقیقا از این تعداد حدود 7 هزار و 304 نفر مبلغ لازم را واریز کرده‌اند، در حال حاضر در مرحله تحویل خودرو برای 3 ماه آینده قرار دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت خودروسازی سایپا نیز 2 دوره فروش فوق العاده گذاشته است، حدود 32 هزار و 550 دستگاه خودرو براساس قانون جوانی جمعیت به مادران عرضه شد که طبق آمار اعلامی 32 هزار و 350 متقاضی هم ثبت نام کرده‌اند، با استعلام ثبت احوال حدود 3 هزار و 388 نفر از مادران واجد شرایط قانون جوانی جمعیت شناسایی شدند و تاکنون حدود 7 دستگاه خودرو از سایپا تحویل داده شده است و ظرف 3 ماه باقی مانده اقدام به تحویل الباقی خواهد شد، اما تاکنون 1543 نفر مبلغ ریالی لازم را واریز کرده‌اند.

محمد بیگی در پایان خاطر نشان کرد: در دوره سوم فروش فوق العاده شرکت سایپا حدود 160 هزار خودرو برای مادران واجد شرایط در نظر گرفته خواهد شد. جلسات نظارتی مجلس با ارگان‌ها برای اجرایی سازی قانون و گزارش گیری از دستگاه‌ها آغاز شده و این روند ادامه خواهد داشت.

وی در مورد تسهیلات بانکی مربوط به مواد قانون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: با اشاره به ابلاغ بخشنامه دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری برای اجرا در شبکه بانکی از سوی بانک مرکزی، بانک ها مکلف هستند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این بخشنامه، موضوع را به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار