معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

مشارکت 35 هزار نفری دانش‌آموزان استان اصفهان در جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از مشارکت 35هزار نفری دانش‌آموزان استان اصفهان در پنجمین جشنواره کتابخوانی "دانایی توانایی "در مرحله آموزشگاهی که 22 فروردین به طور همزمان در مدارس استان و به شکل حضوری برگزار شد، خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۲۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 35 هزار نفری دانش‌آموزان استان اصفهان در جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی

مهدی نم نبات معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ کتابخوانی بین دانش‌آموزان را هدف اصلی این جشنواره دانست و افزود: در حقیقت دانش‌آموزان کتابخوان در مدارس طی برنامه‌های درون مدرسه ای شناخته می‌شوند و کسانی که به کتابخوانی علاقه مند هستند وارد این حرکت فرهنگی می شوند.

وی با اشاره به برگزاری 4 مرحله مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری پنجمین دوره جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی اظهار کرد: فرآیند برگزاری مسابقه به این صورت است که در مرحله اول یعنی مدرسه یک کتاب به دانش‌آموزان معرفی می‌شود، دانش‌آموز کتاب معرفی شده را می‌خواند شرکت کنندگان به مرحله دوم یعنی منطقه راه پیدا می‌کنند و در این مرحله به برگزیدگان یک کتاب معرفی می‌شود، دانش‌آموزان کتاب معرفی شده را می‌خوانند، شرکت کنندگان گلچین خواهند شد و برگزیده به مرحله سوم راه می‌یابد. به راه یافتگان مرحله استانی کتاب دیگر معرفی می‌شود و دانش‌آموزان کتاب معرفی شده را می‌خوانند شرکت کنندگان برای سومین بار گلچین می‌شوند و برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند.

مهدی نم نبات در خصوص تعداد دانش آموزان شرکت کننده گفت: تعداد 9595 نفر از دانش آموزان پایه های اول و دوم دوره ابتدایی بصورت توصیفی در مسابقه شرکت کرده اند و تعداد 8930 نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایه های سوم و چهارم ابتدایی و دانش اموزان پایه های پنجم و ششم نیز تعداد 6636 نفر در مرحله آموزشگاهی این جشنواره با خرید کتاب و مطالعه شرکت فعال داشته اند و آزمون منطقه ای آن در روز 18 خرداد برگزار خواهد شد.

وی افزود : از بین دانش آموزان متوسطه اول تعداد 3825 نفر و تعداد 1685 نفر نیز از دوره متوسطه دوم در این آزمون شرکت داشته اند که منتخبین آن در روز پنجم تیرماه در مرحله منطقه به رقابت می پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار