در گزارش میدانی پانا مطرح شد:

شرایط روزه‌داری در ماه رمضان هیچ منافاتی با فعالیت مدارس ندارد

کرج (پانا) - پس از گذشت دو سال و نیم دوری دانش‌آموزان از مدرسه، بازگشایی مدارس و حضور آن‌ها در کلاس‌های درس اتفاق افتاد، اما این‌بار متفاوت‌تر از قبل. با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و تقارن آن با بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان این‌موضوع شرایط را به گونه‌ای دیگر تغییر داده است.

کد مطلب: ۱۲۷۱۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
شرایط روزه‌داری در ماه رمضان هیچ منافاتی با فعالیت مدارس ندارد

یک دانش‌آموز دبیرستانی، درباره روزه‌داری همزمان با بازگشایی مدارس، در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «با توجه به حضور ما در مدرسه و با شرایط روزه‌داری به نظر بنده این موضوع کاملا اختیاری است، روزه گرفتن یکی از واجبات ما مسلمانان است و در هر شرایطی موظف به انجام این امر هستیم.»

وی افزود: «با وجود شرایط آب و هوای گرم و تحصیل، روزه‌داری کار سختی نیست و هیچ منافاتی با کلاس‌های درس ندارد زیرا برخی از ما دانش‌آموزان و دبیران روزه می‌گیریم اما هم دبیر در کلاس حاضر شده و تدریس می‌کند و هم دانش‌آموزان درس می‌خوانند.»

دانش‌آموز دیگری درباره اینکه چطور می‌توان روزه گرفتن را آسان کرد که به بدن هم آسیبی وارد نشود، گفت: «اگر روزه‌داران موارد صحیح در رابطه با این امر را رعایت کنند هیچ آسیبی به بدن آن‌ها نمی‌رسد. کسانی که مشکل جسمانی دارند می‌توانند روزه نگیرند. زیرا با وجود حجم درس و تحصیل بیشتر درگیر می‌شوند و امکان آسیب رساندن به خود را افزایش می‌دهند. ولی به صورت کلی شخصا معتقدم که روزه‌داری ارتباطی با حضور در مدرسه و کلاس درس ندارد، با این شرایط برخی از دانش‌آموزان از دبیران درخواست می‌کنند که با کاهش روند تدریس خود اوضاع را تسهیل کنند اما با روزه‌داری هم می‌شود درس خواند زیرا از نظر من شرایط یکسان است.»

در میان دانش‌آموزان ابتدایی افرادی روزه‌اولی محسوب می‌شوند. آن‌ها هم روزه می‌گیرند و هم به مدرسه می‌‌روند.

یکی از دانش‌آموزان ابتدایی در این باره بیان کرد: «من برای اولین بار است که روزه می‌گیرم تحمل شرایط الان کمی برایم دشوار است، اما با کمک و راهنمایی‌های خانواده و دبیران می‌توانم روزه بگیرم و مدرسه هم بروم، اگر دانش آموزان همسن من با رعایت نکات روزه‌داری این کار را انجام دهند، هیچ تداخلی با تحصیل و حضور در مدارس نخواهد داشت.» ‌

اولیای یک دانش‌آموز نیز تصریح کرد: «فرزند من هم روزه می‌گیرد و هم به مدرسه می‌رود. چندین بار در این خصوص نظرش را جویا شدم و هیچ مشکلی با این موضوع ندارد و با خیالی آسوده تحصیل می‌کند، من هم به عنوان یک مادر سعی می‌کنم با راهنمایی‌های درست او را همراهی کنم.»

دانش‌آموز خبرنگار؛ مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار