در گفت‌وگو با پانا

کرمانی مقدم: خیلی از بازیکنان لیاقت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را ندارند

باشگاه باید آل کثیر را جریمه کند / پرسپولیس به چنین بازیکنان بی‌خیال و بی‌مسئولیتی نیاز ندارد

تهران (پانا) - مرتضی کرمانی‌مقدم پیشکسوت شناخته‌شده باشگاه پرسپولیس معتقد است برای فصل آینده باید خیلی از بازیکنان این تیم را کنار بگذارند چون لیاقت پوشیدن پیراهن قرمز را ندارند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
کرمانی مقدم: خیلی از بازیکنان لیاقت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را ندارند

مرتضی کرمانی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به حذف پرسپولیس از جام حذفی و ترکش‌های از دست رفتن این جام اظهار داشت: «زیبایی‌های فوتبال به این اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی است. جام حذفی هم همیشه جام شگفتی‌هاست. می‌بینید که یک تیم لیگ دسته دومی همه حریفان لیگ برتری‌اش را شکست داده و به نیمه‌نهایی رسیده است. ما بازی خوبی انجام ندادیم و مقابل آلومینیوم مستحق باخت بودیم. درست است ابتدای بازی خیلی خوب فشار آوردیم و موقعیت‌های خیلی خوبی هم داشتیم اما وقتی تیمی از آن‌ها استفاده نمی‌کند، می‌بازد. ما بعد از آن دقایق بازی را به حریف دادیم و روند ما پایدار نبود. بازیکن‌های خارجی ما اصلاً خوب نبودند. وقتی هم فرجی آسیب دید، نظم خط دفاعی به هم‌ ریخت و نتوانستیم شرایط را مدیریت کنیم. فوتبال همین است و باید بچه‌ها این شکست را فراموش کنند. تیم باید تمرکزش را در 6 بازی پایانی لیگ ببرد. ما آنجا امکان قهرمانی داریم و دور از دسترس نیست.»

وی درباره اینکه آیا پرسپولیس توان پیروزی در هر 6 بازی باقی‌مانده را دارد؟ افزود: «چرا توانش را نداریم؟ این تیم همان تیمی است که در سال‌های اخیر هم با مشکلات ریزودرشت توانسته 5 قهرمانی پیاپی بیاورد. متأسفانه از بیرون هم دارند خیلی اذیت می‌کنند و کار سخت شده است. کادر فنی باید در این 6 بازی تمام تمرکز خودش و بازیکنانش را حفظ کند و مشکلات را حل کنند. این تیم باید دنبال کار خودش باشد و به تیم‌ها و نتایج‌شان کاری نداشته باشند. در این مدت واقعاً دست یحیی هم خالی بود. ما وحید امیری را نداشتیم و به مشکل خوردیم.»

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه باید به گل محمدی حق بدهیم، تصریح کرد: «خیلی از مواقعی که سرمربی استعفا می‌دهد یا بهانه می‌آورد را باید به او حق بدهیم. وقتی سرمربی 11، 12 بازیکن برای خرید به باشگاه لیست می‌دهد و جذب نمی‌شوند، تقصیر او چیست. این‌ها بهانه نیست. او با بازیکنان زندگی می‌کند. اگر حامد لک را در این شرایط سخت کنار می‌گذارد حتماً دلیل انضباطی داشته که باعث شده این کار را بکند. اتفاقاً کار درستی است. سرمربی باید اختیار داشته باشد. ما نیمکت ضعیفی داریم و باید قبول کرد. اگر آل کثیر دست‌دست کرده و با کارشکنی مصدومیت را برطرف نکرده است، باید باشگاه او را به خاطر این ندانم‌کاری جریمه کند.»

مرتضی کرمانی مقدم گفت: «بازی کردن در پرسپولیس سخت است. هر بازیکنی توان این کار را ندارد. همیشه تیم‌های مقابل جلوی پرسپولیس انرژی‌شان 2، 3 برابر می‌شود و کار سختی داریم. معتقدم باید واقع‌بین باشیم. ما اگر می‌خواهیم هر 6 بازی را ببریم باید تمرکز کاملی داشته باشیم و فراتر از هفته‌های گذشته بازی کنیم. این‌یک واقعیت است که کار دشواری در پیش داریم اما کاری نمی‌توانیم بکنیم جز اینکه به تیم و بازیکنان و یحیی روحیه بدهیم. ما باید در شرایط سخت پشتیبان و حامی پرسپولیس باشیم. روی کاغذ شاید بازی‌های آسان‌تری داشته باشیم اما کار سخت است. هیچ تیمی به‌راحتی امتیاز نمی‌دهد. باید برای تک‌تک امتیازها تلاش و زحمت کشید. شک نکنید استقلال هم امتیاز از دست می‌دهد.»

وی ادامه داد: «اینکه پرسپولیس امسال قهرمان بشود یا نه اصلاً مهم نیست. اما برای فصل آینده باید یحیی گل محمدی یک‌خانه تکانی اساسی در پرسپولیس انجام بدهد. من اگر بودم نصف این بازیکنان را بیرون می‌ریختم. خیلی از این‌ها لیاقت پوشیدن پیراهن قرمز پرسپولیس را ندارند. این‌ها در زمین راه می‌روند و حتی لیگ دسته اول هم برایشان زیادی است. پرسپولیس به چنین بازیکنان بی‌خیال و بی‌مسئولیتی نیاز ندارد. این تیم از خط دروازه تا حمله باید تغییر کند. تیم ما چندین سال خوب کارکرده است و الان وقت تغییرات است. یحیی با این تیم قهرمان شده و همه کارایی و توانش را دیدند. با همین وضعیت بد و بی بازیکنی توانسته تیم را در کورس قهرمانی حفظ کند. این کار بزرگی است. باید این کادر بماند و به نظرم اصلاً نیاز به تقویت هم نیست. یحیی با همین کادر در تیم‌های مختلف توانایی‌اش را به فوتبال ایران ثابت کرده است. اما اگر بماند خودش می‌داند که باید خیلی از این بازیکنان بروند و نفرات جدیدی را بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار