معرفی الگوهای ناب ایرانی_اسلامی در دستور کار سازمان دانش‌آموزی فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس تاکید کرد نقش‌های الگویی، عنصر جدا یافته از زندگی امروز است.

کد مطلب: ۱۲۷۱۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
معرفی الگوهای ناب ایرانی_اسلامی در دستور کار سازمان دانش‌آموزی فارس

همزمان با بازگشایی کامل مدارس و حضوری شدن کلاس‌های درس، فعالیت‌های پرورشی و تربیتی نظام آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان نیز که در این ۲۵ ماه دوری از مدرسه به صورت مجازی و با ارسال محتوا ادامه داشت، اکنون رنگ و بوی حضوری به خود گرفته است و فعالیت‌های جمعی دانش‌آموزان انجام می‌شود.

سازمان دانش‌آموزی استان فارس نیز در همین راستا با توجه به رسالت خود تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را به شیوه پساکرونایی آغاز کرده و برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را همچون روزهای قبل از کرونا ادامه می دهد. یکی از این فعالیت‌ها استقبال دانش‌آموزان از حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه است.

«شما دانش‌آموزان و دانش‌آموزان پیشتاز به فرموده رهبر معظم انقلاب، خط شکنان عرصه جهاد تبیین هستید به طوری که ایشان بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عبارتی را بکار بردند تحت عنوان شانه‌های مسئولیت‌پذیر؛ عبارتی که اشاره به نقش آفرینی موثر نوجوانان و جوانان در سپهر انقلاب اسلامی و در تراز گام دوم انقلاب اسلامی دارد»، این‌ها صحبت‌های رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در جمع دانش‌آموزان پیشتازی است که در سالن ملاصدرای باشگاه فرهنگیان پل حر شیراز گرد هم جمع شده‌اند.

مرتضی کریمی، در این دیدار استقبال دانش‌آموزان از برنامه‌هایی چون حضور دسته جمعی در نمازهای جمعه و سایر برنامه‌های جمعی بعد از دوسال کرونایی را مایه خرسندی و امیدواری دانست و افزود: شنیدن صدای شما دانش‌آموزان عزیز، شما دانش‌آموزان پیشتاز گام دومی از اهداف اصلی تشکیل این جلسه است و حضور داوطلبانه شما در فعالیت‌های جمعی برای ما این پیام را دارد که شما دانش‌آموزان نیز از مجازی بودن فعالیت‌ها در دوران کرونا خسته شده‌اید.

وی پس از شنیدن صحبت‌های جمعی از دانش‌آموزان که همگی حول محور بیان شوق بازگشایی کامل مدارس، ابراز خستگی از آموزش مجازی، از اردوی مجازی و از مناظره مجازی و همچنین از برگزاری مجلس دانش‌آموزی و جلسات مجامع به صورت مجازی بود، گفت: خدا را شاکریم که همه صحبت‌های شما متفق القول به مسائل خاصی اشاره دارد و همه بر حضوری شدن مدارس تاکید دارید و از فضای مجازی خسته شده‌اید؛ ما نیز این نوید را می‌دهیم که به زودی با بازشدن سامانه اردوها، اردوی تشکیلاتی پیشتازان را از سر بگیریم و در تابستان این اردو را برگزار کنیم.

وی باور به دانش‌آموز محوری در فعالیت‌های این سازمان را از اصلی‌ترین رویکرد‌های سازمان برشمرد و افزود: از دانش‌آموزان، مسوولان و روسای سازمان دانش‌آموزی مناطق 59 گانه می‌خواهیم تا از ظرفیت دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی و مجامع در برنامه‌ها استفاده کنند و منشا جریان سازی در سازمان باشند.

کریمی، جایگاه دانش‌آموز پیشتازی که در بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش‌آموزی به عنوان یکی از ارکان مهم تحقق گام دوم انقلاب اسلامی شناخته می‌شود را یک جایگاه بی بدیل خواند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مکتب تربیتی شهید سلیمانی را یک مدرسه عنوان کرد و افزود: باید این مدرسه مورد تاکید قرار بگیرد؛ امروز مطالبه پیشتازان گام دومی این است که بیش از پیش با شخصیت‌های ناب و الگوهای اصیل اسلامی ایرانی آشنا شوند، چرا که امروز عنصر جدا یافته از زندگی ما نقش‌های الگویی است.

وی ضمن تشکر از زحمات مسولان سازمان دانش‌آموزی خواستار حرکت بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف این سازمان به سمت دانش‌آموز محوری و مدرسه محوری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار