برگزاری دوره آموزشی ویژه مربیان جدیدالورود تشکل پیشتازان در مرودشت

شیراز (پانا) - سازمان دانش‌آموزی شهرستان مرودشت، دوره آموزشی یک روزه مربیان پیشتاز با محوریت تبیین بازمهندسی  تشکیلات این سازمان را برگزار کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی ویژه مربیان جدیدالورود تشکل پیشتازان در مرودشت

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس در بازدید از این دوره با ابراز خرسندی از اجرای این دوره‌ها گفت: باید مسولان سازمان‌های دانش‌آموزی طرح تکریم از مربیان خود را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مرتضی کریمی، ادامه داد: ما باید به سمت دانش‌آموز محوری پیش برویم که این امر فقط توسط شما مربیان گرامی سازمان دانش‌آموزی انجام خواهد گرفت.
وی همچنین درمورد بازمهندسی تشکل پیشتازان گفت: برای ایجاد این تحول و به نوعی بازمهندسی تیم‌های متعدد، چندین ماه تلاش و پیگیری کرده‌اند؛ بازنگری در اصول و فرایند‌های اجرایی در هر سازمان از عوامل حفظ و بقای آن سیستم است و بازمهندسی اصول و فرآیند‌های تشکیلات دانش آموزی این سازمان نیز گامی رو به جلو در همین راستا بود.
کریمی خاطرنشان کرد: این بازمهندسی بر اساس دو سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است و در ۵ محور ساختار تشکیلات پیشتازان، نشانه‌ها، نماد‌ها و علایم، محتوای آموزشی و کمیته‌های فنی تغییراتی رخ داده است.
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس، همچنین از همفکری، همدلی و همکاری مدرسین در برگزاری این اردو و دوره آموزشی قدردانی کرد.
در ادامه این بازدید، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش مرودشا نیز گفت: ما به تشکیلات سازمان دانش‌آموزی باور داریم و این تشکیلات همیشه فعال و پویا بوده است.
مجید جوکار، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزای پانا را از دیگر ظرفیت‌های مهم و تاثیرگذار سازمان دانش‌آموزی شهرستان مرودشت دانست و بر تلاش همکاران در جذب حداکثری دانش‌آموزان و مربیان و در گام بعدی بر تربیت اجتماعی و همه جانبه آنان تاکید کرد.
وی گفت: هدف اصلی ما تربیت دانش‌آموزان برای رسیدن به اهداف متصور در گام دوم انقلاب اسلامی است.

مسوول سازمان دانش‌آموزی مرودشت نیز در گفت‌وگو با پانا گفت: این دوره آموزشی با حضور مربیان جدیدالورود و مربیان پیشتاز مدارس مرودشت با هدف آموزش‌های تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی با محوریت بازمهندسی جدید که حاصل آن ایجاد نشاط در بین دانش‌آموزان بخصوص در فعالیت‌های اجتماعی بود در محل ادبستان ملا اسماعیل مردانی شهرستان مرودشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
ابوطالب رحیم‌پور، افزود: اگر چه متاسفانه این دوره دیر برگزار شد ولی سعی شد، از کیفیت بسیار خوب و بالایی برخوردار باشد و با برنامه‌ریزی مناسب مداومت داشته باشد تا دانش‌آموزان بهره‌ کافی از وجود مربیان خود ببرند.
وی عنوان کرد: مربیان فراگیر در این دوره با مهارت‌های تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی، گره‌ زنی، جهت‌یابی، مخابره فریادهای شادی، نظام جمع خبرنگاری پانا چادر زنی آشنا و بازآموزی شدند.

مسئول سازمان دانش آموزی شهرستان مرودشت ادامه داد: مهارت‌های تشکیلاتی که تقویت و آموزش آنها برای مربیانی که جدیدا به جرگه مربیان پیشتاز وارد شدند، ضروری به نظر می‌رسید شناسایی و این دوره آموزشی با توجه به این نیازسنجی برگزار شد.

رحیم پور خاطرنشان کرد: تشکیلات دانش آموزی پیشتازان به منظور دست‌یابی به اهداف تربیتی و کسب مهارت‌های مفید از طریق آموزش و تمرین است و با توجه به اینکه اهمیت تربیت، هدف همه تشکیلات است، اهداف تربیت الهی و اسلامی و تکامل کار آموزشی مدارس نیز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار