محسنی‌بندپی:

واگذاری طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی می‌تواند امتیازات خوبی داشته باشد

شورای عالی فضای مجازی محدودیت زمانی دارد تا هرچه زودتر پیشنهادهای خود را به مجلس ارائه دهد

تهران (پانا) - نماینده مردم استان مازندران در مجلس گفت به‌نظر می‌رسد واگذاری این مساله به شورای عالی فضای مجازی می‌تواند امتیازات خیلی خوبی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی می‌تواند امتیازات خوبی داشته باشد

محمدعلی محسنی‌بندپی، نماینده مردم استان مازندران درباره مزایای انتقال طرح صیانت، اظهار کرد: «در شورای عالی فضای مجازی معمولا خبرگان این موضوع حضور دارند و آنها می‌دانند که الان استفاده از پلتفرم‌های بین‌المللی چه استفاده‌ها و چه تبعاتی دارد. همه ‌ما می‌دانیم که ممکن است تبعات استفاده از این پلتفرم‌هایی که الان وجود دارد، براساس گزارشاتی که اعلام شده است کم باشد و بالای 80، 90 درصد از آن بهره‌برداری مثبت باشد. بنابراین به‌نظر می‌رسد واگذاری این مساله به شورای عالی فضای مجازی می‌تواند امتیازات خیلی خوبی داشته باشد چون هم خبرگان آنجا هستند و هم افرادی هستند که می‌دانند الان در شرایط فعلی ما چقدر فضای مجازی داریم. به همین خاطر، به نظر من مجلس محترم کار خوبی کرد طرح صیانت را از کمیسیون مشترک خارج کرد و بعد از خروج از کمیسیون مشترک احتمالا پیشنهادهای شورای عالی فضای مجازی هم برای تصویب به مجلس خواهد آمد. کارشناسی‌اش به شورای عالی فضای مجازی واگذار شد و نهایتا وقتی 290 نماینده مجلس بخواهند روی آن فکر کنند و نظر دهند، به نظرم به‌درستی نزدیک‌تر است تا اینکه یک گروه خاصی در یک محدوده زمانی خاصی بخواهند روی یک موضوع مهم و حساس در شرایط فعلی کشور به‌خصوص در حوزه مسائل اقتصادی تصمیم بگیرند.»

وی ادامه داد: «در شورای عالی فضای مجازی فکر می‌کنم همه کسانی که در آن جایگاه نشسته‌اند، خبرگان و متخصصان این حوزه هستند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متاسفانه علی‌رغم وعده‌ای که وزیر محترم در زمان کسب رای اعتماد داد، کارایی لازم را نداشته و هنوز به وعده‌‌هایش عمل نکرده است. ایشان قول داده بودند ظرف 6 ماه بسترهای مجازی بین‌المللی را بومی خواهند کرد و عملا با بومی‌سازی می‌توانند زمینه اشتغالی را که الان فراهم است و کم هم نیست را از پلتفرم‌های بین‌المللی، به پلتفرم‌های ملی تغییر بدهند. خب در آن صورت واقعا فضای مجازی ما سر جای خودش بود، کسب‌وکارهای ما سر جای خودش بود و مشکلی هم به‌وجود نمی‌آمد. متاسفانه این کار انجام نشد و درحال‌ حاضر عملا با ایجاد مشکلات بیشتر ممکن است خیلی از کسب‌وکارها آسیب ببیند.»

بندپی درباره‌ محدوده‌ زمانی شورای عالی فضای مجازی برای بررسی طرح صیانت نیز گفت: «شورای عالی فضای مجازی برای بررسی طرح صیانت باید محدوده زمانی داشته باشد. هیچ‌کدام از طرح‌ها و لوایحی که می‌آید به این صورت نیست که محدودیت زمانی نداشته باشند. همه‌شان محدودیت زمانی دارند، قطعا شورای عالی فضای مجازی هم محدودیت زمانی دارد تا هرچه زودتر پیشنهادهای خود به مجلس شورای اسلامی را دراین‌باره بدهد. مگر اینکه آنها به مشکلات این طرح بخورند و بخواهند این محدودیت زمانی را بیشتر یا کمتر کنند.»

منبع: فرهیختگان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار