سرپرست جدید اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی:

در راستای گسترش عدالت، شفافیت و مبارزه با فساد گام برخواهیم داشت

تبریز(پانا)- سرپرست جدید اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهداف خود در هدایت این سازمان، از گام برداشتن در راستای گسترش عدالت، شفافیت و مبارزه با فساد خبرداد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
در راستای گسترش عدالت، شفافیت و مبارزه با فساد گام برخواهیم داشت

فرهاد فرهودی محمدزاده در آیین تودیع و معارفه خود بعد از دریافت سکان هدایت سازمان نوسازی مدارس آذربایجان شرقی اظهار داشت: امیدوارم با یاری، همدلی، همراهی، یکرنگی و یکروی، دست در دست همکاران گمنام، خالصانه در تامین فضا های ایمن تلاش کنیم.

وی افزود: سردار سلیمانی نیز به جهاد مدرسه آبی در سطح استان ها و کشور اهمیت زیادی قائل بود و در اجرای سیاست های کلان رهبر گام های موثری را برداشته بود و امیدواریم با تلاش های شبانه روزی مسیر این شهید والا مقام را ادامه دهیم و در جهاد مدرسه سازی گام های موثری برداریم. برای هر صندلی مدیریتی، ۷۳ نفر شهید شده اند و امیدواریم در آینده شرمندگی بیشتری نسبت به شهدا نداشته باشم.

وی ادامه داد: در راستای گسترش عدالت و شفافیت و مبارزه با فساد گام برخواهیم داشت و در راستای توجه ویژه به مناطق محروم در راستای کار های گذشته و حذف مدارس کانکسی اقدام خواهم نمود و همچنین تعهد می کنم که در ایجاد ارتباط با شرکت های دانش بنیان و شرکت های تحقیقاتی، در ساخت مدیریت سبز، عملکرد بیشتری داشته باشیم و این فرهنگ را با دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس تقویت کنیم.

وی در پایان ضمن اشاره به مهمترین برنامه خود اظهار داشت: مهمترین برنامه من استمرار تکریم و تقدیر از خیرین با همراهی آن ها در زمینه ایمن سازی فضاهای آموزشی اقدام کنیم و همه دانش آموزان استان از امروز فرزند من هستند.

در ابتدای این مراسم نیز مدیر کل اسبق سازمان نوسازی مدارس آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در دوران تصدی این مسئولیت گفت: در تمامی حوزه ها با توجه به شاخص های استخراج شده کار کردیم و فقط در سال ۹۷ در شاخصه تخریب و بازسازی، از میانگین کشوری عقب بودیم و لذا در طول این مدت همکاری و تعامل خوبی با اداره کل آموزش و پرورش استان داشتیم که یاریگر ما بودند و حتی یک چالش هم نداشتیم.

پیام صدقی افزود: در طول این مدت حوزه مشارکت های مردمی خیرین تقویت شده و اکنون بیش از ۲۵ مجمع شهرستانی فعال داریم و لذا علی رغم وجود تحریم ها و کرونا، میزان تعهد خیرین را به ۳۰۰ میلیارد تومان رساندیم که ۱۰ درصد کشور است.

وی با اشاره به افزایش اعتبار استانی این سازمان گفت: اعتبار استانی در سال ۱۳۹۷، ۱۰۱ میلیارد تومان بود ولی با تلاش های شبانه روزی توانستیم این اعتبار را در سال ۱۴۰۰ به ۹۰۰ میلیارد تومان برسانیم. طرح آجر به آجر نیز یک انقلاب بود چرا که آشنایی عموم مردم با مدرسه سازی، هدف اصلی این طرح بود.

صدقی بیان کرد: در سال ۹۷ شاخصه استاندارد سازی سیستم های گرمایشی ۸۵ درصد بود که اکنون به ۹۹ درصد رسیده است و لذا طرح مکان یابی فضا های آموزشی در حال انجام است .

مشاور جدید معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: در بحث سرویس های بهداشتی مدارس روستایی، ما ۱۰۰ روستا داشتیم که مدرسه داشتند ولی این مدارس مجهز به سرویس بهداشتی نبودند و لذا ۳۷ سرویس احداث شده و حدود ۷۰۰ سرویس نیز درحال بازسازی است و لذا در بحث جمع آوری مدارس کانکسی که درخواست استاندار محترم آذربایجان شرقی است، از ۷۰۰ به ۳۵۰ رسیده است و امیدواریم ظرف ۱ الی ۲ سال این طرح را به اتمام برسانیم.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید سازمان نوسازی مدارس آذربایجان شرقی، از کارکنان این مجموعه تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار