معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌‌رضوی:

در سند تحول بنیادین همه معلمان، مربی هستند

کاشمر (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی گفت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فقط تربیت وجود دارد و همه معلمان مربی هستند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
در سند تحول بنیادین همه معلمان، مربی هستند

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) در مراسم تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت: مسئله تعلیم و تربیت به عنوان اساسی ترین مسئله جامعه امروز ما است و فقط این مسئله به آموزش و پرورش پرورش مربوط نیست، آموزش و پرورش متعلق به تک تک آحاد جامعه است.

وی افزود: سند تحول بنیادین به عنوان بالاترین سند در آموزش پروش است و امروز در سراسر سند تحول بنیادین دیگر چیزی جز آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت نداریم ما فقط با کلمه ای به نام تربیت روبرو هستیم. همچنین امروز معلم ریاضی، پرورشی و همه معلمان، مربی هستند.

پورثانی در ادامه بیان کرد: مدرسه مکان تربیت است و قرار است به اتفاق مسجد، کانون تربیتی بشود که خروجی اش را جامعه مشاهده گر باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی اظهار کرد: قرار بر این است که مدارس زمینه ساز تربیت کسی باشند تا به حیات طیبه برسد، قرار است دانش آموز ما تمام ساحتی باشد یعنی این طور نیست که تمام وقت خودش را صرف درس خواندن کند، بلکه با سند تحول بایستی مدیر و مربی مدرسه با شناخت استعدادهای دانش آموز خودش، انها را برای اجرای این سند آماده کنند.

موفقیت دانش‌آموزان در 20سال آینده مدرک تحصیلی نیست

امیر دایی صراف، فرماندار شهرستان کاشمر در ادامه این جلسه بیان کرد: جامعه ای که ما در ۲۰ سال آینده داریم و دانش آموزان وارد این جامعه واقعی می شوند، جامعه ای خواهد بود که مدرک تحصیلی کسی را نخواهد خواست بلکه صفاتی مانند: قدرت خلاقیت، ریسک پذیری، ارتباط موثر و.... موضوعات کلیدی است که موفقیت دانش آموزان مان را در ۱۵ و ۲۰ سال آینده رقم خواهد زد، بنابراین برای این موارد به صورت ویژه بایستی برنامه داشته باشیم، در آموزش و پرورش باید به یکی از موضوعات خیلی مهم که خلاقیت است بپردازیم.

اداره آموزش و پرورش قرارگاه تعلیم و تربیت یک منطقه است

سعید تاج محمدی، مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان کاشمر ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین جلسه، گفت: آموزش و پرورش یک اداره در شهرستان نیست، بلکه قرارگاه تعلیم و تربیت یک منطقه است، آنچه که در جامعه به عنوان تعلیم و تربیت اتفاق می افتد، نیاز به همکاری تمام دستگاه ها دارد مانند حوزه علمیه، دانشگاه ها، نخبگان، مساجد و.... تا بتوانیم موفق باشیم.

تاج محمدی در تشریح اهداف خود در اداره آموزش و پرورش بیان کرد: اولین راهبردی که ما در فعالیت های تعلیم و تربیت مدنظر خواهیم داشت، بحث تحقق و تربیت تمام ساحتی است. یعنی دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی چه در مدارس شهری و چه روستایی در این ساحت های شش‌گانه که شامل: ساحت اعتقادی، زیستی و بدنی، زیباشناختی و هنری، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه ای و علمی و فناوری است باید برای دانش آموز برنامه ریزی شود و اگر به این نگاه نرسیم قطعاً چنانچه دانش آموز موفق هم شود، نمی توان به آن پیشرفت گفت. بنابراین تمام تلاش ما برای تحقق و تربیت چند ساحتی خواهد بود.

مراسم آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر با حضور حجت السلام و المسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، امیر صراف فرماندار، حجت السلام و المسلمین جواد طاهری امام جمعه، مدیران ادارات شهرستان و رؤسای اداره آموزش و پرورش کاشمر در محل سالن فرمانداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار