کارشناس فعالیت‌های اردویی آموزش و پرورش رودهن:

ایجاد شادی و انگیزه در مدارس با برگزاری اردوهای دانش‌آموزی

رودهن(پانا)- کارشناس فعالیت‌های اردویی آموزش و پرورش رودهن، برگزاری و به جریان افتادن اردوهای دانش‌آموزی را بعد از وقفه طولانی تعطیلی مدارس، عامل ایجاد هیجان، تکاپو و شادی و انگیزه در بین دانش‌آموزان برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد شادی و انگیزه در مدارس با برگزاری اردوهای دانش‌آموزی

زینب اشکور‌کیایی کارشناش فعالیت‌های اردویی آموزش و پرورش رودهن، در گفتگو با پانا درباره به جریان افتادن فعالیت‌های اردویی دانش‌آموزشی گفت: « به واسطه شرایط جامعه و قرار گرفتن در وضعیت بحران سلامتی ناشی از کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدت زیادی بود که اردو‌های دانش‌آموزی به طور کل منحل اعلام شده بود و اجازه صدور هیچ مجوزی با هیچ بند و تبصره‌ای وجود نداشت. اما اکنون با بازگشایی کامل مدارس، زمان کوتاهی است که اجازه صدور مجوز برای اردویی به مناطق ابلاغ شده‌است و ما در این زمینه با مشکل و مانعی روبه رو نیستیم».

وی افزود: «دستورالعمل اردوها و فیلم‌های راهنما جهت مراحل اجرایی و قانونی صدور مجوز و ثبت‌نام در سایت اردوها جهت صدور مجوز به صورت کامل و جامع در اختیار مربیان و معاونین پرورشی و مهمانی مدیران مدارس قرار گرفته و بخشنامه‌های لازم در این زمینه به مدارس ارسال شده‌است. تا همکاران ما در مدارس به راحتی و بدون مشکل بتوانند برای صدور مجوز اردو اقدام کنند».

کیایی بیان کرد: « در این زمان کوتاه چند مدرسه مقدمات لازم جهت برگزاری اردو چه در داخل منطقه و یا درون و برون استانی انجام داده‌اند و مراحل در حال پیگیری است و مقدمات صدور مجوز است و بعضی از مدارس مانند مدرسه متوسطه اول امام علی(ع)، اردوی خود را به مرحله اجرایی هم رسانیده‌اند و این اردو را در مجموعه فرهنگی و ورزشی دوکوهه تهران برگزار کردند که بازخورد‌های خوبی را هم از دانش‌آموزان ثبت کردند».

وی خاطرنشان کرد: «برگزاری اردو در مدارس جریان پویایی و شادی است که تنوع در فعالیت‌های مدارس برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند، دانش‌آموزان در اردو ضمن صمیمیت بیشتر با دوستان خود، بسیار از مهارت‌های دیگر از جمله، همکاری، مشارکت، انجام کار گروهی، مستقل بودن از خانواده، تصمیم‌گیری و بسیاری دیگر را یاد می‌گیرد، مسلما یادگیری این مفاهیم در اردو برای دانش‌آموز خیلی سریع‌تر و عمبق‌تر اتفاق می‌افتد و تاثیر بیشتری در شخصیت اجتماعی و فردی او می‌گذارد».

کارشناس اردویی آموزش و پرورش رودهن تصریح کرد: «شورای مدارس کم‌کم با برنامه‌ریزی و نیازسنجی، اردوهای دانش‌آموزی را باید بررسی و به تصویب برسانند و به مرحله اقدام دربیاورند، و با این اقدام، ففالیت‌های آموزشی را از این رکود دوساله خارج کنند، ضمن این‌که همچنان باید با وسواس پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری اردو را پیگیری کنند و در این زمینه چون سلامت دانش‌آموزان در محوریت است کاملا جدی و متعهد باشند».

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار