فرهنگی هنرمند شهرستان ملارد:

انقلاب اسلامی، تأثیر شگرفی بر گسترش هنر داشته است

ملارد (پانا) - معاون پرورشی مدرسه طیبه آموزش و پرورش ملارد و خوشنویس فرهنگی در مورد تأثیر انقلاب اسلامی بر ترویج هنر گفت پس از پیروزی انقلاب و تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی، تغییرات مثبت زیادی در نگرش‌ها، ارزش‌های دینی و اخلاقی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان رخ داد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی، تأثیر شگرفی بر گسترش هنر داشته است

افسانه نظری، معاون پرورشی و هنرمند خطاطی است که یادگیری خطاطی را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده، تقریبا ۳ سال در کلاس‌های انجمن خوشنویسان کرج آموزش دیده و اکنون با سمت معاونت پرورشی در دبیرستان دختران طیبه دوره متوسطه اول مشغول خدمت است.

وی در مورد علت گرایش خود به هنر خوشنویسی گفت: «از دوره نوجوانی به خط علاقه داشتم، اما شرایط شرکت در کلاس‌های خط برایم فراهم نشده بود، تا اینکه سال ۱۳۹۰ به سمت معاونت پرورشی منصوب شدم و این انگیزه‌ای شد تا برای پیش‌برد اهداف و موفقیت در امور پرورشی به هنر خط و خوشنویسی روی بیاورم».

نظری پیرامون حس خود از ظهور تفکر مثبت و انقلابی در آثار خود بیان کرد: «زمانی که دست خط خودم را در تابلو اعلانات مدرسه به مناسبت‌های مختلف می‌بینم، بالندگی و اعتماد به نفس زیادی را در خود احساس می‌کنم و خیلی خوشحالم که برای انجام فعالیت‌های پرورشی از جمله نصب مطالب به تابلوهای مدرسه فقط به خودم متکی هستم».

این فرهنگی هنرمند افزود: «انقلاب اسلامی تاثیرات شگرفی در گسترش هنر داشته است، همانطور که می‌دانیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با تدبیر سازنده شهیدان رجایی و باهنر، نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش بنیان نهاده شد و سبب تحولات زیادی در ایجاد نگرش‌ها و ارزش‌های اخلاقی، انسانی، دینی و کشف استعدادهای نهفته دانش‌آموزان شده و همه این‌ها را مدیون انقلاب اسلامی هستیم».

نظری پیرامون راهکارهای ترغیب دانش‌‌آموزان به هنر تشریح کرد: «رفتار و منش یک معلم و یک مربی تاثیرات زیادی در عملکرد بهتر دانش‌آموزان دارد، بسیاری از دانش‌آموزان، زمانی که مرا در حین فعالیت‌های پرورشی از جمله خطاطی می‌بینند یا هنگامی که آثار مرا بر روی تابلو اعلانات مدرسه یا جاهای دیگر مشاهده می‌کنند، به انجام فعالیت‌های هنری ترغیب می‌شوند و گاهی در این زمینه از من راهنمایی می‌گیرند».

وی خاطرنشان کرد: «برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به مناسبت‌های مختلف و تقدیر از بهترین‌ها در مراسم‌های رسمی مدرسه در حضور سایر دانش‌آموزان و دبیران، تاثیر زیادی در ترغیب و تشویق دانش‌آموزان مستعد به انجام فعالیت‌های هنری دارد».

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار