اکبرپور در گفت‌‌وگو با پانا:

مستکبران قصد دارند الگوبودن اسلام و نظام اسلامی را با ایجاد تفرقه‌ بشکنند

دشمن قصد دارد با تلاش‌های مذبوحانه ارتباط ایران با همسایگان را از بین ببرد/ باید با وحدت، اتحاد و یگانگی اهداف شوم دشمنان را خنثی کنیم

تهران (پانا) - نماینده خواف و رشتخوار استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت با توجه به اینکه انقلاب و نظام ما آمال همه گروه‌های مختلف اسلامی در دنیای اسلام و همچنین الگوی همه ملت‌ها و جنبش‌های اسلامی در سطح جهان است، مستکبران قصد دارند الگو بودن اسلام و نظام اسلامی را با ایجاد تفرقه در هم بشکنند.

کد مطلب: ۱۲۶۹۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مستکبران قصد دارند الگوبودن اسلام و نظام اسلامی را با ایجاد تفرقه‌ بشکنند

اکبر احمدپور در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به شهادت دو روحانی در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: «در طول چهل سال و اندی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، استکبار جهانی تلاش‌های وسیعی کرد تا بتواند انقلاب را به شکست بکشاند و زمینه شکست نظام مقدس اسلامی را فراهم کند. یکی از کارهایی که در گذشته انجام دادند و امروز نیز با شدت در حال پیگیری آن هستند، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است. یقیناً آنچه که باعث استحکام و پیروزی انقلاب شد، وحدت بود و آنچه که امروز می‌تواند جهان اسلام را متحد کند و در برابر استکبار جهانی بسیج کند، وحدت است. دشمن تلاش می‌کند به هر شکلی که ممکن است این وحدت را از بین ببرد.»

وی افزود:‌ «حادثه‌ای که در حرم مطهر رضوی توسط یک فرد تکفیری به ظاهر منتسب به یکی از ملیت‌های افغانستان اتفاق افتاد،‌ از سر بغض و دشمنی و عناد نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی صورت گرفت. یکی از اهداف اینها ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت است. با توجه به اینکه انقلاب و نظام ما آمال همه گروه‌های مختلف اسلامی در دنیای اسلام است و همچنین الگوی همه ملت‌ها و جنبش‌های اسلامی در سطح جهان است. بنابراین قصد دارند الگو بودن اسلام و نظام اسلامی را با ایجاد این تفرقه‌ها بشکنند.»

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ «یکی از کارهای مهم و ارزشمند سردار سلیمانی، شهید مقاومت این بود که نیروهای مختلف کشورهای منطقه، گروه‌های مومن و معتقد را در جهت حمایت از اسلام و انقلاب و نظام اسلامی بسیج کرد و تقریباً همه ملت‌های منطقه در این بسیج حضور چشمگیر داشتند؛ فاطمیون افغانستان، زینبیون سوریه، حیدریون پاکستان و انصارالله یمن و حزب الله لبنان و حشدالشعبی عراق از جمله این گروه‌ها بودند.»

وی تأکید کرد: «یکی از اهداف استکبار این است که محور مقاومت را متلاشی کند و این نظام مقاومتی که در برابر استکبار با اتکا به گروه‌های مختلف اسلامی در سطح مقاومت منطقه شکل گرفته است را در هم بشکند و از بین ببرد.»

احدپور در پایان خاطر‌‌نشان کرد: «یکی از اهدافی که دولت سیزدهم اعلام کرده بحث ارتباط با همسایگان است یعنی ارتباط با همسایگان به صورت جدی در دستور کار دولت است و قصد دارند با قدرت این موضوع را دنبال کنند؛ هم به لحاظ از بین بردن تحریم‌ها و هم به لحاظ ایجاد وحدت و یگانگی در دنیای اسلام. دشمن قصد دارد با اینگونه تلاش‌های مذبوحانه، ارتباط ایران را با همسایگان خود از بین ببرد. خصوصاً افغانستان که یکی از کشورهایی است که وحدت و اشتراکات زبانی، مذهبی، قومی، ملی و اسلامی داریم بنابراین می‌خواهند از بین بردن ارتباط ما با کشورهای اسلامی را تضعیف کنند. ما باید با وحدت، اتحاد و یگانگی خود، اهداف شوم دشمنان را خنثی کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار