ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با پانا

همه دست به دست هم دادند تا پرسپولیس قهرمان نشود

برخی احکام کمیته انضباطی توهین به شعور مردم است / مافیا در حال نابود کردن فوتبال ایران است

تهران (پانا) - ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران معتقد است مافیای فوتبال ایران با اعمال نفوذ و ایجاد تنش در حال نابود کردن فوتبال هستند.

کد مطلب: ۱۲۶۹۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
همه دست به دست هم دادند تا پرسپولیس قهرمان نشود

ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وضعیت پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران و اینکه چرا این تیم سال پرنوسانی داشته، اظهار داشت: «وزارت ورزش و جوانان متولی دو تیم پرسپولیس و استقلال است اما نمی‌دانم چرا با تاخیر زیاد کادر مدیریتی و اعضای هیات مدیره پرسپولیس را انتخاب کرد. او با این کارش باعث شد در پرسپولیس تنش ایجاد شود و تیم از لحاظ شرایط روحی روانی به هم بریزد. من اصلا این را قبول ندارم که زمان مسعود سلطانی‌فر همه چیز به نفع پرسپولیس بود. چون اگر دقیق شوید، می‌بینید که در دوره او هم مشکلات مدیریتی وجود داشت. اما وقتی وزیر ورزش جدید ماه‌ها برای پرسپولیس مدیر انتخاب نکرد، تیم به هم ریخت و نتوانست خودش را پیدا کند. این دست دست کردن‌ها باعث شد تا پرسپولیس به هم بریزد.»

وی افزود: «در 6 سال اخیری که پرسپولیس 5 فصل پیاپی قهرمان شد، بازهم مشکلات مدیریتی بود اما بچه‌ها خودشان اتحاد و همدلی را حفظ کردند و توانستند نتایج درخشانی بگیرند. آن نتایج باعث شد تا مشکلات کمتر دیده شود. مگر ما آن دوره طلایی مشکل مالی نداشتیم؟ نمی‌دانم با انتخاب‌هایی که در باشگاه پرسپولیس می‌شود، چرا کسی جوابگو نیست. کسی معاون ورزشی پرسپولیس را می‌شناسد که چه کسی است؟ مگر پرسپولیس پیشکسوت ندارد که محمدی را معاون ورزشی باشگاه گذاشته‌اند؟ این قدر پیشکسوت داریم که محمدی بین آنها یک نقطه کوچک حساب نمی‌شود. به شخصه او را اصلا پیشکسوت پرسپولیس نمی‌دانم. این انتخاب‌هاست که باعث می‌شود آدم شک کند.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «متاسفانه این آدم‌ها از طریق دو سه برنامه کارشناسی در باشگاه پست می‌گیرند. فوتبال برتر آدم‌هایی را به عنوان کارشناس می‌آورد که همه دنبال جبهه گیری هستند. سر این موضوع یک بار به هاشمی تهیه کننده برنامه انتقاد تندی کردم که این وضعیت را چرا مدیریت نمی‌کند. همه عوامل دست به دست هم دادند تا پرسپولیس قهرمان نشود. کمیته انضباطی و استیناف هم مشکل دارند. رای‌هایی می‌دهند که به شعور مردم توهین می‌شود. مگر مربی محدوده تعیین شده ندارد؟ چرا وقتی یک مربی از محدود خارج می‌شود و ده متر داخل زمین می‌رود و بازی را قطع می‌کند، باید یک جلسه تعلیقی محروم شود اما برای یحیی حکم سنگینی دهند؟ این رای‌ها یعنی بازی کردن با شعور مردم. اینها آمده‌اند تا فوتبال را نابود کنند. با این کارها بین هواداران و فوتبالی‌ها تنش ایجاد می‌کنند. اینها برنامه دارند و مافیای فوتبال هستند. اینها آمدند تا با عکس انداختن برای خودشان رزومه جمع کنند و بعد فوتبال را نابود کنند. کارنامه موفق اینها کجاست؟ رئیس فدراسیون قبلی هم همین‌طور بود و کارهایی کرد که حتی آنهایی که او را رئیس کردند هم شاکی شوند و برکنارش کنند.»

ضیاء عربشاهی ادامه داد: «پرسپولیس باید آرامش خود را حفظ کند. هنوز 6 بازی در لیگ برتر داریم و باید به تیم آرامش و اعتماد به نفس بدهیم. نه اینکه چون پرسپولیسی هستم بخواهم تیمم را بالا ببرم. اما واقعا استقلال شایستگی قهرمانی ندارد. 14 بازی برای آنها پنالتی گرفتند و یک بر صفر بردند. بازی با هوادار ببینید چه کسی را داور گذاشته بودند. کسی که قد و قواره داوری‌اش به لیگ یک و دو می‌خورد نه لیگ برتر. پرسپولیس شایستگی قهرمانی دارد و باید بچه‌ها تمرکز کنند و با تمام توان جلوی این سنگ‌پرانی ها را بگیرند. کادر فنی باید این حواشی را کنار بزند و با بردن تمام بازی‌های باقی مانده شک ندارم پرسپولیس قهرمان می‌شود. شک نکنید استقلال بازهم امتیاز از دست می‌دهد. بازی با پیکان حداقل باید 3 گل می‌خوردند اما واقعا شانس بزرگی آوردند. خیلی از بازی‌ها چنین شرایطی داشتند.»

وی درخصوص شایعه ی جادوگری در لیگ برتر گفت: «جادو و جنبل در فوتبال است و از 15، 16 سال قبل این مسائل بود و شنیدیم. با حروف ابجد یکسری حرکت‌های زشت و زیبایی می‌زنند. اگر یادتان باشد، عادل فردوسی‌پور قبل از آخرین برنامه‌اش اشاراتی کرد اما ظاهرا نگذاشتند ادامه بدهد. نمی‌دانم استقلالی‌ها با جادوگر سروکار دارند یا نه اما آنها خیلی از بازی‌ها را یک هیچ و با پنالتی برده‌اند. این تیم شایستگی قهرمانی ندارد. اگر آنها با اقتدار و تمام قوا می‌بردند و قهرمان می‌شدند، دیگر حرفی نبود. هواداران ما باید اتحاد خود را حفظ کنند و با روحیه دادن به بچه‌ها تلاش کنند تا بتوانیم در بازی‌های باقی مانده بهترین نتایج را بگیریم. درست است که یحیی از این بازی‌های باقی مانده محروم شده اما شک ندارم که ما می‌توانیم برای ششمین بار پیاپی قهرمان شویم. نفراتی در پرسپولیس داریم که بزرگ هستند و شرایط سخت را تجربه کرده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار