نایب رئیس شورای شهر تهران:

همه مسئولان باید مساله گرد و غبار را جدی بگیرند

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر تهران گفت مسأله گرد و غبار را همه مسئولان باید جدی بگیرند و دولت و وزارت خارجه باید با کشورهای منشأ آن در ارتباط باشند و تفاهم مشترکی را طراحی کنند تا زمینه‌های این موضوع از بین برود.

کد مطلب: ۱۲۶۹۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
همه مسئولان باید مساله گرد و غبار را جدی بگیرند

پرویز سروری در ابتدای جلسه پنجاه و هفتم شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: دیروز روز انرژی هسته‌ای بود و ملت ایران در ۲۰ فروردین اعلام کرد که توقف‌ناپذیر است و دروازه‌های علمی را به روی خود نخواهد بست.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش فزاینده‌ای بود که با استراتژی خطرناکی که ایران دارای منابع فسیلی زیاد و نیازمند به منابع هسته‌ای نیست ایران را متوقف کند در حالی که همه می‌دانند دنیای فردا دنیای فناوری هسته‌ای است و کشوری که فاقد این علم باشد، باید تکدی‌گری کشورهای دیگری که از این تکنولوژی برخوردار هستند را داشته باشد.

سروری گفت: ایران نشان داد که اهل تکدی‌گری نیست و درهای بسته را باز کرد و روزهای خوشی را برای ملت ایران بشارت دادند. ما می‌دانیم که اگر امروز مذاکره کنندگان که در وین دست بازی دارند به این دلیل است که ما متوقف نشدیم و به دنیای استکبار اعلام کردیم اگر آنها نخواهم. ما حتما خواهیم خواست.

وی در ادامه به حادثه رخ داده در حرم امام رضا اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش دارد در روزهایی که شرایط بسیار مناسبی را برای توسعه و پیشرفت کشور در پیش داریم به دنبال این هستند که زمینه‌های اختلاف را در بین ملت ایران موج دهند. ملت ایران سابقه اتحاد و انسجام مذاهب و اقوام را دارد و کشوری سرآمد در این زمینه بوده است.

سروری گفت: در زمانی که آمریکایی‌ها در حال اخراج شدن از منطقه هستند به دنبال این هستند که درگیری بین همسایگان را انجام دهند. این اقدام ناجوانمردانه در صحن رضوی با استراتژی ایجاد اختلاف انجام شد و ملت ایران از آن عبور کرد و نشان داد که ملت بصیری هستند. این بصیرت و روشنگری را به ملت ایران تبریک می گویم و حتما کسانی که به دنبال این استراتژی هستند شکست سختی خواهند خورد.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز روز شهادت امیر صیاد شیرازی گفت: امیر صیاد شیرازی یکی از چهره‌های موثر دفاع مقدس و ساماندهی نیروهای مصلح در کشور است.

سروری همچنین به گرد و غبار روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: تصمیم داشتم جلسه را لغو کنم اما به علت اینکه استانداری عدم تعطیلی را اعلام کرد از آن صرف نظر کردیم. اما نکته جالب این است کسانی که ورشکسته سیاسی هستند و آرزو داشتند شورا و شهرداری در باتلاق گیر کند و می‌بینند چرخ‌های شورا و شهرداری با قدرت در حرکت است شروع کردند به حمله به شورا و شهرداری در حالی که منشا گرد و غبار خارجی است.

سروری تاکید کرد: مسأله گرد و غبار را همه مسئولان باید جدی بگیرند و دولت و وزارت خارجه باید با کشورهای منشأ آن در ارتباط باشند و تفاهم مشترکی را طراحی کنند تا زمینه‌های این موضوع از بین برود. البته باید کوتاهی‌های دوره قبل را یادآور شویم که می‌توانستند در ارتباط با این دو دولت راهکار تازه‌ای را اجرایی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار