رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

فراهم شدن 5 هزار فرصت شغلی با ایجاد کارخانه نوآوری در میانه

میانه (پانا) - رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از امضاء تفاهمنامه ایجاد کارخانه نوآوری میانه خبر داد و گفت با اجرای این طرح ۵هزار فرصت شغلی در شهرستان فراهم خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فراهم شدن  5 هزار فرصت شغلی با ایجاد کارخانه نوآوری در میانه

عبدالرضا واعظی افزود: تفاهم نامه تاسیس کارخانه نوآوری شهرستان میانه به امضاء رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرماندار ویژه این شهرستان، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و شرکت مبتکران گسترش ایده و صنعت ایرانیان به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی این کارخانه رسیده است.

بر اساس این تفاهم نامه، کارخانه نوآوری میانه با هدف جذب افراد خلاق و نوآور و ایجاد فضای کار اشتراکی برای آنان، شتاب دهنده ها، استارتاپها، کسب و کارهای صنایع خلاق و شرکت‌های دانش بنیان و فناور در زمینی به مساحت 200 هزار مترمربع ایجاد می شود که در فازهای بعدی تا 500 هزار مترمربع قابل افزایش است.

صنایع پایین دستی مس و مولیبدن، فرآوری و تولید محصولات با پایه پرلیت و سنگ نمک و صنایع تبدیلی نوآورانه سیب و گل محمدی صنایع محوری کارخانه نوآوری میانه اعلام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس طرح پیشنهای راه اندازی کارخانه نوآوری میانه، حجم سرمایه گذاری اولیه و مدت زمان کامل راه اندازی کارخانه به ترتیب بیش از 4 هزار میلیارد تومان و 6 سال پیش بینی شده است.

واعظی اضافه کرد: طبق این طرح ایجاد 5 هزار فرصت شغلی، استقرار بیش از 100 شرکت کوچک و متوسط فناور و دانش بنیان، توسعه صنایع پایین دستی و کمک به کاهش خام فروشی مس، مولیبدن، پرلیت و سنگ نمک، هدایت طرحهای پژوهشی به حل مسائل کاربردی صنعت، کمک به جلوگیری از مهاجرت نخبگان و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی از دستاوردهای مورد انتظار احداث این کارخانه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار