در دیدار نوروزی کارکنان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید شد؛

نقش کتاب‌های درسی در ایجاد حس خوب، امید و همدلی تقویت شود

تهران (پانا) - دیدار نوروزی کارکنان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با سرپرست سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نقش کتاب‌های درسی در ایجاد حس خوب، امید و همدلی تقویت شود

در این دیدارها معاونت توسعه منابع و پشتیبانی، حوزه ریاست و معاونت برنامه‌ریزی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری و دفاتر زیر مجموعه‌، کارشناسان، اعضای هیأت علمی و کارکنان حضور داشتند.

در نشست اول محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان فرا رسیدن سال نو و ماه رمضان و ماه عبادت و بندگی را تبریک گفت و آرزو کرد امسال سالی پر خیر و برکت برای سازمان پژوهش، نظام تعلیم و تربیت و همه کشورهای اسلامی به ویژه کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی معاون وزیر و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن؛ با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی انسان، وضعیت روحی و اعمال و رفتار تمام همکاران سازمان را تأثیرگذار در محصولات سازمان دانست و افزود: کار در سازمان پژوهش، کار کارمندی عادی و یا شغلی که فقط به هدف کسب درآمد باشد، نیست؛ بلکه مانند معلمی است که رسالتی برآمده از عشق و تعهد است و قابل قیمت‌گذاری نیست.

وی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سخنرانی نوروزی بر اهمیت ایجاد امید و همدلی در جامعه گفت: بخشی از حسی که به اعضای جامعه خصوصاً دانش‌آموزان منتقل می‌شود، به واسطه کتاب‌های درسی است و باید نقش کتاب‌های درسی در ایجاد حس خوب امید و همدلی ارتقاء یابد.

دومین دیدار نوروزی سرپرست سازمان با همکاران معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری صورت گرفت. در ابتدای این دیدار علی محبی معاون برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان توضیح کوتاهی در خصوص فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد.

سپس سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تشبیه این سازمان و اعضای آن به یک خانواده، بر اهمیت همدلی در میان همکاران سازمان، جبران کاستی‌ها و حمایت از همدیگر و هم‌افزایی در جهت انجام مأموریت‌ها‌ تأکید کرد و گفت: فعالیت در سازمان همانند دیگر فعالیت‌های تربیتی، کاری بسیار حساس، ظریف و دقیق است.

لطیفی با اشاره به شعار سال و نامگذاری آن توسط مقام معظم رهبری و ضرورت توجه به آن، یادآور شد که در نخستین جلسه شورای مدیران سازمان در سال جدید، درباره چگونگی نقش‌آفرینی سازمان برای تحقق این شعار همفکری‌هایی شد تا سازمان هم در چارچوب مأموریت‌ها و فعالیت‌های خود، مجموعه‌ای از اقدام‌های مشخص در این زمینه را در بخش‌های مختلف زیرمجموعه خود، محقق کند.

نگاه به پژوهش در آموزش و پرورش باید متفاوت شود

سومین دیدار نوروزی به دیدار با همکاران پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اختصاص داشت. در این دیدار فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گزارشی از مهمترین اقدامات و دستاوردهای این پژوهشگاه در سال اخیر شامل: تولید علم و دانش پژوهشی کاربردی برای پاسخگویی به نیازهای وزارت آموزش و پرورش و حساس بودن در قبال مسائل آن، تاثیرگذاری بر تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های وزارتی و شوراهای رسمی وزارت از طریق انجام تحقیقات مورد نیاز و اشاعه نتایج تحقیقات انجام شده، اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیر نظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول بنیادین، اجرایی کردن بسته تحولی مدرسه پژوهش محور، اجرایی کردن پژوهش محوری در امر برنامه ریزی و اجرا، مدیریت و هماهنگی امور تحقیقاتی وزارت آموزش و پرورش، اشاعه و ترویج نتایج تحقیقات، توسعه فرهنگ پژوهش، گفتمان سازی پژوهشی و ترویج تفکر علمی و پژوهشی، تولید علم و دانش پژوهشی معیار، مطالعات بین المللی تیمز و پرلز، طراحی و اجرای پژوهش ها و مطالعات مورد نیاز در حوزه پاندمی کووید 19، برگزاری همایش های ملی ارائه کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی سرپرست سازمان، با تأکید بر اهمیت پژوهش و مطالعات ناظر به مسائل بنیادی و عملیاتی آموزش و پرورش و ضرورت وجود مجموعه‌ای برای پرداختن به این امر را از مهم‌ترین راهبردهای خود در نسبت با پژوهشگاه برشمرد و افزود: تقویت جایگاه پژوهشگاه، نیازمند تقویت تعامل‌ و هماهنگی بیشتر با سازمان پژوهش و همچنین، ‌ تقویت توان درونی پژوهشگاه و انعکاس بهتر اقدامات انجام شده در آن است.

وی همچنین ضمن تأکید بر اهمیت نیروی انسانی در فعالیت‌های پژوهشی، از عزم خود برای حل برخی چالش‌های پیش روی همکاران پژوهشگاه در زمینه‌هایی همانند ساماندهی نیروی انسانی، همسان‌سازی و پیگیری امور قراردادها خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار